سونوگرافی در منزل

انجام سونوگرافی همیشه مشکلات خود را داشته است اما امروزه با انجام سونوگرافی در منزل می توان این مشکلات را به صورت قابل توجهی کم کرد. سونوگرافی برای افراد مختلف در سنین مختلف انجام می شود و برای انجام آن باید به مراکز تصویربرداری مراجعه کرد.

گاهی اوقات برای برخی از افراد مانند افراد مسن و خانم های باردار این کار مشکل می باشد و برای انجام سونوگرافی باید ساعت ها در صف شلوغ مرکز تصویربرداری منتظر بمانند. سونوگرافی یکی از روش های تصویربرداری می باشد که برای بدن ضرری ندارد و در سونوگرافی از اشعه ایکس استفاده نمی شود.

در سونوگرافی از امواج صوتی استفاده می شود ولی به دلیل بالا بودن فرکانس آن قابل شنیدن برای گوش انسان نیست. بسیاری از افراد به منظور دقیق بودن جواب سونوگرافی در مراکز تصویربرداری، به مراکز مراجعه می کنند اما واقعیت این گونه نمی باشد و این کار را هم در منزل می توان انجام داد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید با شماره 02128428280 داخلی 1 تماس گرفته تا کارشناسان ما شما را در این زمینه راهنمایی نمایند.

فرم درخواست دارو

دلایل استفاده از سونوگرافی

سونوگرافی هیچ ناراحتی و دردی برای بیمار ندارد و در زمان انجام تصویربرداری بیمار هیچ احساس ناخوشایندی نمی کند. سونوگرافی به دستور پزشک تجویز می شود و وسیله بسیار خوبی برای تشخیص مشکلاتی مانند تاندون ها، رباط ها، عضلات، و … می باشد. بدن انسان از بافت های مختلف و زیادی تشکیل شده است که در سونوگرافی بافت های نرم اندام دیده می شود.

سونوگرافی در مرکز تصویربرداری یا منزل؟

امروزه مشکلات زیادی مانند شلوغ بودن این مراکز، ترافیک شهر تهران و دور بودن منزل از مراکز تصویربرداری باعث می شود تا برای انجام یک آزمایش ساعت ها معطل شوید.

اگر فرد مراجعه کننده دچار بیماری یا مسن باشد تحمل این سختی ها برای اون بسیار مشکل می باشد و حتی خطراتی هم ممکن است برای او داشته باشد. انجام سونوگرافی در منزل تمامی این مشکلات را برطرف می کند و در مدت زمان کوتاهی می توان این کار را انجام داد. امروزه با توجه به شرایط خاص کشور و شیوع بیماری کرونا، پزشکان آوام چی به راحتی میتوانند در منزل شما حاضر شوند و شرایط ایمن و سالم را برای شما نگه دارند تا مجبور نشوید به بیرون از منزل بروید.

بسیاری از افراد باور دارند که نتیجه تصویربرداری در مراکز بسیار دقیق می باشند اما حقیقت این است که در مراکز تصویربرداری به دلیل شلوغی ممکن است در موارد بسیار کم خطا رخ دهد. اما در منزل در فرصت کافی و جدیدترین دستگاه های تصویربرداری این کار انجام می شود و کیفیت بسیار بالایی دارد.

سونوگرافی در منزل چگونه انجام می شود؟

دستگاه های تصویربرداری دستگاه های بزرگی می باشند که قابل حمل و نقل نیستند و این سوال برای بیماران پیش می آید که سونوگرافی در منزل چگونه انجام می شود؟

دستگاه های قدیمی تصویربرداری بسیار سنگین و بزرگ هستند و جا به جایی آن مشکل است اما با پیشرفت تکونولوژی و علم این دستگاه ها نیز پیشرفته تر شدند. با پیشرفت تکونولوژی کیفیت این دستگاه ها چندین برابر شد اما همچنان این دستگاه ها در ابعاد بزرگی می باشند.

برای سونوگرافی در منزل دستگاه های پرتابلی ساخته شده است که به راحتی قابل حمل و نقل می باشند و کیفیت بسیار بالایی هم دارند. خدمات سونوگرافی در منزل با استفاده از این دستگاه ها انجام می شود و به راحتی می توان به منزل بیمار آن را انتقال داد.

شاید برخی از بیماران به کیفیت این گونه دستگاه ها شک کنند اما باید بگوییم که این دستگاه ها با پیشرفته ترین تکنولوژی ساخته شده اند و نسبت به دستگاه های قدیمی مراکز تصویربرداری کیفیت بالایی دارند.

سونوگرافی برای خانم های باردار

سونوگرافی برای خانم های باردار

برای سونوگرافی در منزل دستگاه های پرتابلی ساخته شده است که به راحتی قابل حمل و نقل می باشند و کیفیت بسیار بالایی هم دارند. خدمات سونوگرافی در منزل با استفاده از این دستگاه ها انجام می شود و به راحتی می توان به منزل بیمار آن را انتقال داد.

شاید برخی از بیماران به کیفیت این گونه دستگاه ها شک کنند اما باید بگوییم که  دستگاه هایی که پزشکان متخصص آوام چی استفاده می کنند با پیشرفته ترین تکنولوژی ساخته شده اند و نسبت به دستگاه های قدیمی مراکز تصویربرداری کیفیت بالایی دارند.

سونوگرافی برای افراد بیمار

بیماران برای انجام سونوگرافی با مشکلاتی مانند سختی مسیر رفت و برگشت، تحمل صف شلوغ مرکز تصویربرداری و تحمل بیماری خود رو به رو هستند. از این رو اگر بیماری آن ها شدید باشد باید به سرعت سونوگرافی را انجام داد به پزشک مورد نظر ارائه کرد تا هر چه زودتر برای درمان آن اقدام نمایند.

گرفتن نوبت از مراکز تصویربرداری ممکن است برای شما چند روز آینده باشد و این معطلی ممکن است بیماری را تشدید کند. بهترین راه برای انجام سونوگرافی برای بیماران، انجام سونوگرافی در منزل می باشد و ضمن تسریع در کارها، سختی کمتری به بیمار وارد می شود. 

مزایای سونوگرافی در منزل

  • بدون نیاز به مراجعه حضوری به مراکز تصویربرداری
  • مناسب برای بیماران مسن و خانم های باردار
  • انجام سونو در محیط سالم و تمیز منزل
  • ارائه نتیجه سونوگرافی در کمترین زمان
  • نتیجه سونوگرافی با کیفیت بالا
  • صرفه جویی در زمان و هزینه ها

نتیجه سونوگرافی معمولا بلافاصله پس از آزمایش آماده می شود و عکس سونوگرافی به صورت دو بعدی یا سه بعدی به بیمار داده می شود تا به پزشک مورد نظر خود ارائه دهد. کیفیت عکس سونوگرافی را به شما تضمین می دهیم و میتوانید با اسودگی خاطر سفارش خود را ثبت کنید.

چگونگی انجام سونوگرافی

مزایای سونوگرافی در منزل

جهت انجام سونوگرافی لازم است بیمار بر روی یک تخت دراز بکشد و یک متخصص یک ژل مخصوص را در ناحیه ای که نیاز به سونو دارد قرار می دهد. یک دستگاه کوچک همراه دستگاه سونوگرافی وجود دارد که با یک سیم به دستگاه اصلی متصل می شود و فرد متخصص آن را بر روی ناحیه مورد نظر از پوست قرار می دهد.

دلیل استفاده از ژل این است که امواج صوتی به راحتی و به شکل یه نواخت به درون بدن نفوذ کن تا عکس تصویربرداری کیفیت بالایی داشته باشد. برای گرفتن عکس، فرد متخصص دستگاه کوچک را بر روی پوست حرکت می دهد تا قسمت های مختلف بدن را بتواند ببیند و همزمان این تصاویر در مانیتور دستگاه اصلی دیده می شود. در هنگامی که دستگاه کوچک بر روی پوست قرار دارد، بیمار یک لرزش کوچک حس می کند و این به دلیل برخورد امواج صوتی به پوست می باشد و کاملا بی خطر است.

داشتن تجربه برای انجام سونوگرافی

داشتن تجربه لازم برای انجام سونوگرافی بسیار مهم می باشد و کیفیت نتیجه عکس بستگی فرد متخصص در این زمینه دارد. متخصصی که این کار را انجام می دهد باید آن قدر مهارت داشته باشد که بتواند ضایعات احتمالی را کشف کرده و آن ها را در زاویه دید مناسب ببیند تا بتواند تصویر آن را روی مانیتور نشان دهد و آن را به بیمار ارائه کند.

پزشکان آوام چی با فعالیت در بزرگترین بیمارستان های استان دارای سابقه و مهارت کافی در انجام این پروسه دارند که ما برای شما ارامش و اطمینان را به منزل می اوریم.

هزینه سونوگرافی در منزل


هزینه سونوگرافی در منزل

هزینه سونوگرافی در منزل توسط پارامترهای مختلفی حساب می شود و با توجه به نوع تصویربرداری و فاصله مرکز تا منزل بیمار این هزینه ها محاسبه می شود. شما می توانید جهت اطلاع از هزینه های سونوگرافی در منزل اپلیکیشن آوام چی را از گول پلی و یا کافه بازار و یا مایکت نصب کنید و یا میتوانید به سایت آوام چی به نشانی  www.avamchi.com  مراجه کرده و درخواست خود را ثبت کنید.(قابل ذکر است نسخه ایفون در دست ساخت میباشد). پلتفرم آوام چی تمامی خدمات در منزل را به صورت یک جا ارائه می دهد و با توجه به نیاز خود می توانید از امکانات آن استفاده نمایید.

شماره های تماس پشتیبانی: 26856243

لینک های دانلود:

 https://cafebazaar.ir/app/com.pulsyno.app

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.pulsyno.app&hl=en