خدماتی نوین از گروه پزشکی آوام چی، از این پس کاربران وب سایت و اپلیکیشن آوام چی می توانند درخواست انجام طب سوزنی در منزل را داشته باشند.

 پشتیبانی 24 ساعته:  09107500969 

شماره ثابت :  79296-021 ( ساعات اداری)

 

طب سوزنی در منزل

طب سوزنی با تحریک نقاطی در چهارده مسیر انرژی در بدن انسان، جریان حیاتی انرژی را آزاد می کند. برخی دانشمندان معتقدند فرو بردن سوزن ها در بدن باعث آزاد شدن هورمون آندروفین (ضد درد طبیعی) و افزایش جریان خون و تغییر فعالیت مغز می شوند. در ادامه توضیحات بیشتری درباره طب سوزنی می دهیم همراه ما باشید.

لینک دانلود اپلیکیشن آوام چی

طب سوزنی درد دارد؟

سوزن‌ های طب سوزنی بسیار نازک هستند و هنگامی که وارد بدن می ‌شوند، یا اصلا درد ندارند و یا درد خیلی کمی را ایجاد می‌کنند. بعد از درمان، احساس پرانرژی بودن و آرامش به فرد دست می‌دهد. درهر صورت، وارد کردن سوزن به بدن، کمی درد ایجاد می‌ کند. اثرات طب سوزنی را در هر یک از دردها و مشکلات زیر برای شما می‌گوییم.

تسکین درد ها با طب سوزنی

کمردرد

اگر درمان‌ های اصلی و استاندارد، نتوانند کمردردتان را بهبود دهند، طب سوزنی ممکن است در کاهش این درد موثر باشد. طی یک مطالعه گسترده نشان داده شده است، طب سوزنی که بیشتر از سه ماه طول می ‌کشد، بهتر از درمان‌ های مرسوم در درمان کمردرد موثر است.

فیبرومیالژی

برخی مطالعات نشان داده که طب سوزنی تسکین‌ دهنده موقتی درد فیبرومیالژیا است، در حالی که برخی دیگر، این اثر را نشان نداده اند. یک مطالعه نشان داد طب سوزنی می ‌تواند باعث تسکین خستگی و اضطراب ناشی از فیبرومیالژی شود. اما به هر حال، شواهد کافی برای اثبات اینکه طب سوزنی برای فیبرومیالژی خوب است یا نه، هنوز وجود ندارد.

سردرد

طب سوزنی ممکن است میگرن و یا سردردهای تنشی را تسکین دهد. طی دو مطالعه بزرگ نشان داده شده است، افرادی که از طب سوزنی استفاده کرده بودند، در مقایسه با آن هایی که درمان‌ های معمول را انجام داده بودند، روزهای کمتری دچار سردردهای تنشی شدند.

درد آرتریت

طب سوزنی به همراه طب مرسوم می ‌تواند برای استئوآرتریت مفید باشد. تحقیقات تازه نشان می‌ دهد که طب سوزنی برای تسکین درد زانو مفید است. تحقیقات بیشتری برای اثبات مفید بودن این طب برای بیماران مبتلا به استئوآرتریت لازم است.

سندرم تونل کارپال

در تایوان یک گروه از افراد مبتلا به سندروم تونل کارپال را برای مدت بیشتر از یک ماه، با طب سوزنی درمان کردند. نتیجه نشان داد این افراد در مقایسه با افرادی که از دارو های استروئیدی استفاده کرده بودند، در مدت زمان طولانی احساس رضایت بیشتری داشتند. با این حال، تحقیقات بیشتری در این زمینه باید انجام گیرد.

ترک سیگار

طب سوزنی در ترک سیگار، بهبود بی ‌خوابی، خستگی، افسردگی و آلرژی مفید است. تحقیقات نشان داده که سوزن ‌های طب سوزنی که در قسمت خارجی گوش فرو می ‌کنند، برای ترک سیگار مفید نمی باشد. پس برای اثربخشی بهتر باید ترکیبی از سوزن ‌ها به کار گرفته شود.

چه موقع از طب سوزنی استفاده کنیم؟

از آنجا که طب سوزنی ندرتاً دارای عوارض جانبی می‌باشد، یک جایگزین مناسب برای دارو های ضد درد و استروئید است.
این طب می ‌تواند به عنوان کامل کننده دارو همراه با سایر درمان ‌ها مورد استفاده قرارگیرد. اگر بیماری خاصی دارید، بهتر است قبل از رفتن به مراکز مجاز طب سوزنی، با یک پزشک متخصص صحبت کنید، آوام چی امکان مشاوره را برای کاربران خود فراهم نموده است.

آیا طب سوزنی خطراتی درپی دارد؟

اگرچه طب سوزنی دارای مشکلات جدی کمی می ‌باشد، اما خطراتی هم دارد. سوزن‌ های غیراستریل ممکن است باعث ایجاد عفونت گردند. در برخی نقاط طب سوزنی، سوزن ‌ها خیلی عمیق فرو می روند و باعث سوراخ شدن ریه ها و یا صفرا و یا مشکلاتی در عروق خونی می ‌شوند. توصیه می شود برای انجام طب سوزنی به متخصصین این طب مراجعه فرمایید.

چه افرادی نمی توانند از طب سوزنی استفاده کنند؟
  • افرادی که دارای اختلالات خونی هستند و یا دارو های رقیق کننده خون را مصرف می ‌کنند، نباید از طب سوزنی استفاده کنند، زیرا خطر خونریزی زیاد می ‌شود.
  • تحریک الکتریکی سوزن ‌های این طب، در افراد داری دستگاه پیس میکر (ضربان ساز قلب) و یا افرادی که در بدنشان دستگاه های الکتریکی دارند، موجب بروز مشکلاتی می گردد.
  • زنان باردار باید قبل از انجام طب سوزنی، با پزشک خود صحبت کنند.
  • برای درمان بیماری‌ ها ویا دردهای شدید، نباید فقط به طب سوزنی امید بست و باید همراه با داروها، طب سوزنی را انجام داد.

مقایسه تست کرونا در منزل و بیمارستان ها

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]