خرید مکمل کراتین

انواع مکمل کراتین (Creatine) در برندهای مختلف را می‌ توانید از فروشگاه آنلاین آوام چی با قیمتی مناسب و بالاترین کیفیت تهیه فرمایید. کراتین ترکیبی است که به‌ صورت طبیعی در بافت عضلات یافت می ‌شود. این ترکیب به عضله کمک می ‌کند تا برای بلند کردن وزنه‌ ها، نیرو تولید کند. استفاده از این مکمل برای افزایش اندازه‌ عضله، قدرت و عملکرد ورزشی در میان ورزشکاران و بدنساز ها بسیار متداول است. در این مطلب به طور جامع به این مکمل پرداخته و با هر بودجه محصولات مناسبی معرفی شده است.

خرید کراتین بدنسازی و خرید مکمل کراتین در میان ورزشکاران و بدنسازان، بسیار متداول است. اما قبل از خرید این مکمل بهتر است با مزایای آن آشنا شوید. مکمل اصل باعث افزایش عملکرد ورزشی، جلوگیری از آسیب ‌های ورزشی جدی یا کاهش شدت آن ها می شود؛ همچنین به انجام ورزش های سنگین کمک می کند. سایر مزایای آن عبارتند از افزایش قدرت عضلانی، فشار عضلانی و کشش. همچنین می تواند توانایی بدن برای حفظ آب در محیط های گرم و مرطوب را بهبود ببخشد.

کراتین معمولا با توجه به کیفیت مواد اولیه، وزن، ترکیبات و برند قیمت های مختلفی دارند. برای اطلاع از انواع برند و قیمت ها و خرید مکمل اصل کراتین به فروشگاه اینترنتی آوام چی مراجعه نمایید. توجه داشته باشید که تمامی محصولات عرضه شده توسط فروشگاه آنلاین آوام چی دارای ضمانت بازگشت می باشند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید با شماره های 09107500969 و 09107500967 تماس گرفته تا کارشناسان ما شما را در این زمینه راهنمایی نمایند.

کراتین چیست؟!

کراتین ترکیبی است که به ‌صورت طبیعی در بافت عضلات یافت می ‌شود. این ترکیب به عضله کمک می ‌کند تا برای بلند کردن وزنه ‌ها، نیرو تولید کند. استفاده از این مکمل کرایتن برای افزایش اندازه‌ ی عضله، قدرت و عملکرد ورزشی در میان ورزشکاران و بدنسازها بسیار متداول است.

ساختار شیمیایی این مکمل شبیه آمینواسیدهاست. بدن به ‌طور طبیعی، کراتین را از آمینواسیدهای گلیسین و آرژنین تولید می ‌کند. عواملی که بر میزان ذخایر کراتین در بدن تأثیر می‌ گذارند شامل مصرف گوشت، ورزش کردن، میزان حجم عضلات و سطح هورمون‌ های تستوسترون و (IGF-۱) هستند.

حدود ۹۵ درصدِ کراتین به‌صورت فسفوکراتین در عضلات ذخیره می‌شود، ۵ درصد باقی ‌مانده نیز در مغز، کلیه و کبد ذخیره می‌ شود. وقتی کراتین را به ‌صورت مکمل مصرف می ‌کنید ذخایر فسفوکراتین بدن را افزایش می ‌دهید. فسفوکراتین درون سلول‌ ها به تولید مولکولی پرانرژی به نام ATP کمک می‌کند. وقتی ATP بیشتری داشته باشید بدن می‌تواند درطول تمرینات، بهتر عمل کند. همچنین قابل ذکر است که کراتین سبب بهبود فرآیند ‌هایی مثل افزایش حجم عضلات، قدرت و ریکاوری می ‌شود.

عمل کرد کراتین در بدن انسان

خرید مکمل کراتین

در ورزش های سنگین مانند بدنسازی در طی تمرینات پرفشار، وظیفه‌ ی اصلی کراتین افزایش ذخایر فسفوکراتین در عضله است. این ذخیره‌ ی اضافی، برای تولید ATP بیشتر مورد استفاده قرار می ‌گیرد که برای بلند کردن وزنه‌ های سنگین ضروری است.

کراتین به چند طریق باعث افزایش رشد عضلات می‌ شود:

  1. سبب افزایش میزان وزنه زدن می‌شود: وقتی بتوانید در هر جلسه از تمرین بیشتر وزنه‌ بزنید، در درازمدت این موضوع سبب افزایش رشد عضلات خواهد شد.
  2. باعث تحریک سلول ‌ها می‌ شود: مکمل کراتین سبب می‌ شود تا سلول پیام‌ های مناسبی را جهت بازسازی و رشد عضله‌ ی جدید به عضلات بدهد.
  3. موجب افزایش هورمون‌ های عضله‌ ساز می ‌شود: مطالعات نشان می‌دهند که مصرف کراتین سبب افزایش ترشح هورمون (IGF-۱) می‌شود.
  4. باعث افزایش آب‌رسانی به سلول می‌شود: این مکمل سبب افزایش احتباس آب در سلول ‌های عضلانی می ‌شود. افزایش حجم سلول روی رشد عضلات تأثیر می‌ گذارد.
  5. باعث کاهش تخریب پروتئین می‌شود: با کاهش تخریب پروتئین شاهد افزایش حجم عضلانی خواهید بود.
  6. موجب کاهش سطح میستاتین می ‌شود: افزایش سطح پروتئین میستاتین سبب کند شدن فرایند رشد عضلات خواهد شد. کراتین سطح این پروتئین را پایین می ‌آورد. افزایش سطح کراتین سبب افزایش ذخایر فسفوکراتین در مغز می‌شود که به بهبود سلامتی مغز و محافظت از سیستم عصبی بدن منجر خواهد شد.

اثر مکمل کراتین بر رشد عضلات

کراتین، هم در کوتاه ‌مدت و هم در درازمدت سبب افزایش رشد عضلات خواهد شد. طی تحقیقات متعدد علمی نشان داده‌ شده که مصرف کراتین برای افراد مسن و ورزشکاران مفید بوده است.

یک تحقیق ۱۴ هفته ‌ای روی افراد مسن نشان داد که مصرف کراتین درطول جلسات تمرینی، سبب افزایش قدرت عضله ‌ی پا و افزایش حجم عضلات می‌شود. طی تحقیقی ۱۲ هفته‌ ای که روی وزنه‌ برداران انجام شد، نشان داده شده است که رشد فیبر های عضلانی با مصرف مکمل، ۲ تا ۳ برابر بیشتر از حالت عادی بدون مصرف کراتین است. افزایش حجم عضلات نیز ۲ برابر شد و همچنین رکورد پرس سینه ‌ی این افراد نیز افزایش پیدا کرد.

در تحقیق بزرگی که روی اثر مکمل‌ های مختلف صورت گرفت، مشخص شد که کراتین بهترین مکمل موجود برای افزایش اندازه ‌ی عضلات است.

کراتین برای مغز مفید است

کراتین عملکرد مغز و حافظه را بهبود می بخشد و به نظر می رسد پتانسیل درمان افسردگی را نیز دارد. بسیاری از مردم افسرده و ناامید، انگیزه ای برای حرکت ندارند، اما وقتی بیشتر حرکت می کنید، حس بهتری پیدا خواهید کرد. وقتی حس بهتری دارید، باز بیشتر حرکت خواهید کرد. کراتین انرژی اضافه ای را برای حرکت بیشتر فراهم می کند.

به ‌طور کلی مصرف کراتین برای افراد مسن، گیاهخواران و افرادی که به بیماری‌ های عصبی گرفتارند، بسیار مناسب است. گیاهخواران به‌خاطر مصرف نکردن گوشت، دارای ذخایر کراتین کمتری هستند. به همین دلیل مصرف کراتین توصیه می ‌شود.

نتایج مطالعه‌ ای روی گیاهخواران نشان داد که مصرف کراتین سبب افزایش ۵۰ درصدی عملکرد تست حافظه و ۲۰ درصدی نتایج تست هوش می‌ شود. با اینکه مصرف کراتین برای افراد مسن و گیاهخوار سودمند است اما تحقیقات نشان می‌ دهند که مصرف آن برای افراد سالم هیچ تأثیری روی عملکرد مغزی ندارد.

عوارض مصرف مکمل کراتین

مطالعات زیادی روی کراتین صورت گرفته است و نتایج تحقیقات ۴ ساله نشان داده‌ اند که مصرف آن عوارضی ایجاد نمی ‌کند. نتایج یک تحقیق ۲۱ ماهه که در آن ۵۲ بار تست خون صورت گرفت، هیچگونه عارضه‌ ی جانبی ناشی از مصرف کراتین را نشان نداد.

درضمن مصرف کراتین به کلیه یا کبد افراد سالم، آسیبی نمی ‌زند. البته افرادی که از قبل مشکل کبدی یا کلیوی دارند باید برای مصرف با پزشک مشورت کنند. عده ‌ای بر این باورند که مصرف کراتین سبب کم‌آبی و گرفتگی عضلات می‌شود، اما هیچ تحقیق علمی این ادعا را ثابت نمی ‌کند. درواقع تحقیقات نشان می‌دهند که مصرف کراتین درطول تمرینات استقامتی سبب کاهش گرفتگی عضلات و بهبود آب ‌رسانی به بدن می ‌شود.

در انتها باید اشاره کرد که کراتین یکی از ارزان ‌ترین، مؤثرترین و ایمن ‌ترین مکمل ‌های موجود در بازار است. آوام چی عرضه کننده انواع مکمل خارجی و اصلی همراه با ضمانت بازگشت محصول می باشد.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]