سوالات متداول درباره کرونا

کووید-19 نسل جدیدی از خانواده ویروس های کرونا می باشد که از کشور چین شیوع پیدا کرد، درحال حاضر شیوع این ویروس با سرعت گیج کننده ای ادامه پیدا می کند! مهم ترین توصیه پزشکان برای در امان ماندن از شر ویروس کرونا استفاده از ماسک، رعایت فاصله اجتماعی (حداقل یک متر)، شستن مداوم دست ها و… می باشد. اگر احساس میکنید که به ویروس کرونا (کووید-19) سریعاً برای تست کرونا اقدام فرمایید.

برای انجام تست تشخیص کرونا باید به مراکز درمانی معتبر و بیمارستان ها مراجعه کنید. اما باوجود همه گیری این ویروس مکان های نامبرده شده یکی از شلوغ ترین و پرخطرترین مکان ها می باشند. به فرض شخصی احتمال می دهد که به ویروس کرونا مبتلا شده است، اما اگر به اشتباه این احتمال را داده باشد و با مراجعه غیر ضروری به بیمارستان ها خود را در معرض ابتلا به ویروس کرونا قرار داده است. اگر با وب سایت آوام چی آشنا باشید حتماً می دانید که این مجموعه پیشگام در ارائه خدمات پزشکی به صورت نوین می باشد.

در همین راستا شرکت آوام چی امکان تست کرونا در منزل را فراهم کرده است. برای درخواست انجام تست کرونا در منزل می توانید به وب سایت ویا اپلیکیشن آوام چی مراجعه فرمایید.

لینک دریافت اپلیکیشن آوام چی

سوالات متداول درباره شیوع کووید-19

این کرونا ویروس جدید چیست و از کجا آمده است؟

کرونا ویروس ها خانواده بزرگی از ویروس ها هستند که به طور معمول به سیستم تنفسی حمله می کنند. این نام از کلمه لاتین corona گرفته شده است، و korōnè یونانی باستان، به معنای زرق و برق و تاج می باشد. بیشتر ویروس های کرونا، حیواناتی مانند خفاش ها، گربه ها و پرندگان را آلوده می کنند. فقط هفت تای آن ها از جمله Covid-19، سارس (SARS) و مِرس  (MERS) شناخته شده اند که انسان را آلوده می کنند.

علائم این بیماری چیست؟

  • تب بالا
  • سرفه خشک
  • تنگی نفس
  • بدن درد

آیا ویروس کرونا از طریق مواد غذایی انتقال پیدا می‌کند؟

 از طریق غذای پخته انتقال پیدا نمی‌کند اما سبزیجات و مواد خام غذایی مانند سالاد که در رستورانها تهیه می‌شود اگر فرد تهیه کننده دستان خود را به خوبی نشوید یا این فرد مبتلا به کرونا باشد، می‌تواند ویروس را انتقال دهد.

 توصیه کلی ما این است که به خاطر وجود میکروب و ویروس‌های دیگر نیز مردم از خوردن سبزیجات و سالاد در رستوران ها پرهیز کنند.

آیا ویروس کرونا از طریق صحبت کردن منتقل می‌شود و احتمال انتقال از طریق ترشحات تنفسی بیشتر است یا از طریق صحبت کردن؟

احتمال انتقال از طریق عطسه کردن بالاتر از صحبت کردن است؛ هنگام عطسه و سرفه کردن 200 میلیون ویروس در فضا پخش می‌شود، البته کسی که به ویروس کرونا مبتلاست اگر با فرد دیگری صحبت کند و درصورتی که این دو نفر از ماسک استفاده نکرده باشند ویروس انتقال پیدا می کند.

آیا ویروس کرونا دچار جهش شده است؟

طی مطالعات جدیدی که در یکی از مجلات معتبر علمی منتشر شده است، مبنی بر اینکه معتقدند ویروس جهش پیدا کرده و به نوعی تبدیل شده که سرعت انتقال ویروس بیشتر شده است؛ به طوری که اکنون می بینیم در یک خانواده که یک نفرمبتلا شده بقیه نیز معمولا دچار شده اند.

 قطعی ترین راه تشخیص این بیماری چیست؟

طی نقل قولی از فوق تخصص ریه و مدیر بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری فهمیدیم: قطعی ترین راه تشخیص این بیماری، تست PCR و در زمان بروز علائم و شواهد بیماری، سی تی اسکن ریه است و لزومی بر سی تی اسکن مکرر بدون تجویز پزشک نیست. هر سی تی اسکن 180 برابر عکس برداری اشعه به فرد می‌تاباند و این عمل می ‌تواند موجب بروز سرطان در آینده شود.

میزان سرایت ویروس  در جامعه و افراد محتلف چگونه است؟

 علی اکبر حقدوست رئیس کمیته اپیدمیولوژی ستاد مبارزه با کرونا گفت: سه توصیه اصلی داریم؛ اول محافظت شخصی و در رأس آن استفاده از ماسک است. دوم تجمعات است که بسیار خطرناک است و به صورت تصاعدی خطر بالا می‌رود؛ یعنی اگر 10 نفر با هم باشند، وقتی به 20 نفر افزایش پیدا کند خطر 5 برابر می‌شود و وقتی از 20 نفر به 100 نفر برسد ممکن است خطر به 50 برابر افزایش پیدا کند.

چه کسانی باید تست کرونا بدهند؟

طبق گفته سازمان بهداشت جهانی، کسانی که در بیمارستان بستری هستند و افراد آسیب پذیر در اولویت اول برای آزمایش کرونا قرار دارند. همچنین گروه پزشکی اولویت بعدی برای انجام تست هستند و گروه سوم، گروهی هستند که برای مثال در خانه یک نفر مبتلا شده و دیگر افراد باید تست بدهند تا مطمئن شویم مبتلا نشده ‌اند.

خرید دارو به صورت آنلاین

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]