مراقبت های بعد از زایمان از مهم ترین کارهایی است که اطرافیان باید انجام دهند چرا که نگهداری از نوزاد در روزهای اول زایمان برای مادر کمی دشوار می باشد. شیرین ترین اتفاقی که پس از زایمان رخ می دهد، تولد یک نوزاد سالم می باشد که مادر پس از ماه ها صبر و تحمل فرزند خود را به آغوش می گیرد. زمانی که یک مادر زایمان انجام می دهد انرژی زیادی از دست می دهد و پس زایمان حتما یک نفر باید در کنار مادر باشد تا در کارها به او کمک کند.

سفارش اینترنتی دارو خارجی

یک مادر برای به دست آوردن انرژی است دست رفته خود حدودا بین یک هفته تا 10 روز به استراحت نیاز دارد و اگر زایمان به صورت سزارین باشد باید از زخم های بخیه به خوبی مراقبت شود. مصرف غذاهای مقوی، استراحت به اندازه کافی، نداشتن فعالیت های سنگین، تمیز نگه داشتن بخیه ها، نداشتن استرس و اضطراب جزء موارد مراقبت های بعد از زایمان است که می تواند انرژی از است رفته مادر را جبران کند. پس از زایمان ممکن است که علائم ظاهری مادر کمی تغییر کند که با گذشت زمان این تغییرها مانند روز اول می شود و در ادامه این علائم را برای شما شرح می دهیم.

تماس فوری با کارشناسان ما:

021-***

02128428280 داخلی 1

ارائه دهنده کلیه خدمات پزشکی

ارسال سفارشات دارویی/ ویزیت پزشک در منزل/

 

7 اتفاق پس از زایمان

درخواست آزمایش در منزل

تماس با ما 02128428280 داخلی 1

  • کاهش وزن

با این مادر در زمان بارداری با وجود داشتن یک جنین وزن زیادی را تحمل می کند، پس از زایمان به یک باره ممکن است وزن مادر کاهش پیدا کند که با مصرف غذاهای مقوی می توان این کاهش وزن را جبران کرد. البته مادر برای شیر نوزاد به تغذیه کافی نیاز دارد و اگرچه بعد از زایمان برخی ها دچار کم اشتهایی می شوند ولی باید این انرژی از دست رفته را جبران کرد.

  • منقبض شدن رحم

رحم مادر پس از زایمان شروع به منقبض شدن می کند و گاهی اوقات می تواند دردناک باشد همانند درد قاعدگی و استفاده از کمپرس های گرم برای تسکین ناراحتی و درد مفید است و یا می توانید از دکتر ماماییخود در مورد مسکن هایی که برای تغذیه با شیر مادر ایمن هستند بپرسید.

  • بزرگ شدن سینه ها

پس از زایمان هورمون های شما یک پیام به سینه ها ارسال می کنند که زمان شروع تولید شیر برای تغذیه کودک شما فرا رسیده است و برای چند روز اول، شیر کولوستروم تولید می کند، ماده ای به شدت مغذی و غلیظ که از شیری که بعدا به وجود می آید غلیظ تر و زردتر است، مخلوط شده با آنتی بادی های ضروریو ایمونوگلوبولین ها، کولوستروم چیزی است که کودک شما بعد از تولدش نیاز به آن دارد. شیر مادر بسیار شگفت انگیز است و ضد باکنی و محافظت کننده در مقابل ویروس ها و همچنین دارای اثر ملین کننده ملایمی نیز می باشد که به کودک کمک می کند اولین مدفوع خود را انجام دهد.

  • مراقبت از بخیه ها

تمیز نگه داشتن بخیه ها جزء مهمترین موارد مراقبت های بعد از زایمان است که باید به آن توجه داشت و اگر بخیه های پرینال داشته اید، آن ها را با حمام کردن در نمک یا آب گرم تمیز نگه دارید. شما ممکن است لباس زیر در خانه نپوشید تا ناراحتی و درد به حداقل برسد و این روزها اغلب به بخیه های پرینال محلول می زنند و لازم نیست شما آن ها بکشید. برقراری رابطه جنسی پس از بخیه زدن دردناک و ناراحت کننده می باشد و در رابطه های اول از روان کننده استفاده کنید.

  • وضعیت لگن پس از زایمان

بارداری و زایمان فشار زیادی به لگن مادر وارد می کند و پس زایمان ممکن اس به صورت تصادفی نشتی ادرار داشته باشد و این یک چیز طبیعی می باشد و نباید باعث خجالت زدگی شما شود. برای برطرف کردن این مشکل تمرین هایی وجود دارد که با انجام دادن آن ها می توانید مشکلات لگن را برطرف کنید. البته انجام تمرین های ورزشی پس از زایمان کار درستی نیست و در روزهای اول بارداری فقط باید استراحت کرد و همچنین باید به توصیه های پزشک خود عمل کنید.

  • تورم و باد کردن شکم پس از زایمان

شکم مادر پس از زایمان برای دو هفته اول متورم و باد کرده خواهد بود، زیرا تا حد زیادی برای جا به جایی نوزادتان گسترش یافته بود و تغذیه نوزاد با شیر مادر کمک می کنند تا پوست سفت شود و به همین ترتیب رحم منقبض می شود و شکم کم کم به حالت عادی خود باز می گردد. داشتن یک رژیم غذایی سالم و مناسب کمک می کند تا این فرآیند بهتر انجام شود و هنگامی که پزشک انجام تمرین های ورزشی را برای شما بلامانع دانست، می توانید با انجام تمرین های سبک و مناسب عضلات خود را به حالت قبل بازگردانید.

  • از دست رفتن درخشش موها

در زمان بارداری با توجه به تغییرات بیولوژیکی ممکن است موها ضخیم تر و پر شوند و این فقط در زمان بارداری رخ می دهد و پس از زایمان ممکن است دچار ریزش مو شود اما موضوع نگران کننده ای نمی باشد و این عمل رفته رفته بهبود پیدا می کند بار دیگر موهای شاداب و درخشنده خود را خواهید داشت.

دستمزد پرستار برای نگهداری سالمند

پرستار در منزل در مراقبت های بعد از زایمان

مراقبت های بعد از زایمان

در مراقبت های بعد از زایمان باید حتما یک نفر در کنار مادر باشد که در انجام کارهای منزل مانند پخت و پز، استحمام، نگهداری از کودک، نظافت منزل و … به او کمک کند. وجود یک پرستار در منزل می تواند به مادر در انجام کارها کمک کند و همچنین با دانش پزشکی که دارد می تواند مراقب حال مادر و نوزاد باشد و بخیه ها را بررسی کند. جهت استفاده از خدمات پرستار در منزل می توانید به شرکت آوام چی مراجعه نمایید و درخواست خود ثبت نمایید.

تمامی پرستارانی که برای انجام این کار اعزام می شوند، دانش پزشکی لازم را در زمینه مراقبت های بعد از زایمان دارند و مورد اعتماد شرکت آوام چی می باشد. شما می توانید تاریخ و ساعت مراجعه پرستار را تنظیم کنید و حتی می توانید درخواست کنید پرستار به صورت روزانه و در ساعات مشخص شده توسط شما مراجعه کند. جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانید به وب سایت یا اپلیکیشن آوام چی مراجعه نمایید و یا با کارشناسان ما تماس گرفته تا شما را در این زمینه راهنمایی نمایند.

 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]