چکاپ قبل بارداری

انجام چکاپ قبل از بارداری می ‌تواند نقشی مهم و مؤثر در بارداری راحت شما و همینطور سلامت جنین داشته باشد. انجام این چکاپ، این فرصت را به پزشک می ‌دهد که بدن شما را برای دوران بارداری آماده کند و احتمال بروز مشکلات را در بارداری به حداقل برساند. همچنین تشکیل پرونده سلامت، قبل از بارداری می ‌تواند به عنوان مرجعی مناسب در دوران بارداری باشد. پیشنهاد ما به شما عزیزان این است که چکاپ قبل از بارداری را شش ماه قبل از اقدام برای بارداری انجام دهید. در ادامه می خواهیم توضیح بیشتری درباره چکاپ قبل از بارداری برای شما عزیزان بیان کنیم، با ما همراه باشید.

مادر شدن بزرگ ترین اتفاقی است که در زندگی یک فرد می تواند رخ دهد، وارد کردن یک انسان جدید به این دنیا و پرورش دادن او برای داشتن زندگی شاد و زیبا آرزوی هر پدر و مادری به شمار می آید. از این رو مراقبت های قبل از بارداری اهمیت زیادی دارد زیرا همانطور که در بالاتر گفتیم می تواند بر بارداری مادر و سلامت جنین تاثیر زیادی داشته باشد.

در هنگام چکاپ قبل از بارداری پزشک از پیشینه بیماری‌ های خود افراد، داروهایی که در حال مصرف آن هستند و سبک زندگی نیز سؤال می ‌کند. پاسخ این پرسش‌ ها به پزشک کمک می ‌کند که آزمایشات لازم و سونوگرافی یا دیگر آزمایش ها را تجویز نماید. منظور از سبک زندگی سالم تغذیه و ورزش است چون هر دو این موارد برای بارداری بسیار مهم هستند. اگر خانمی که قصد باردار شدن دارد به چاقی مبتلا باشد، پزشک به او توصیه می‌ کند که رژیم غذایی مناسب و ورزش را در برنامه روزانه خود بگنجاند یا حتی ممکن است لازم باشد که مقداری وزن کم کند. اما در نهایت داشتن عادات غذایی و فیزیکی سالم بسیار حائز اهمیت است. همچنین خانم‌هایی که قصد باردار شدن دارند مصرف الکل، دخانیات و سیگار استعمال می کنند بسیار مهم است که این عادات را به طور کامل متوقف کنند.

چه آزمایشی زگیل تناسلی را نشان می دهد

واکسیناسیون در چکاپ قبل بارداری

یکی از اقداماتی که در چکاپ قبل از بارداری باید انجام شود واکسیناسیون است، سیستم ایمنی خانم‌ ها در دوران بارداری ضعیف ‌تر عمل می ‌کند، برای خانم‌ هایی که در انتظار بارداری هستند ابتلا به بیماری ‌های سیستم ایمنی می ‌تواند مشکل ‌ساز باشد. واکسیناسیون تأثیر بسیار مهمی در پیشگیری و کاهش وخامت بیماری ‌هایی که می‌ توانند در دوران بارداری گریبان گیر شما و کودکان شوند، دارد.

همچنین در چکاپ قبل از بارداری بیماری‌ هایی که برای بارداری خطرناک هستند در صورت وجود شناسایی می ‌شوند، به این معنی که پزشک آزمایش ‌هایی را برای افراد تجویز می ‌کند و با شناسایی این مشکلات در بدن، درمان آن را آغاز کند. در واقع اگر خانمی مشکلاتی مانند صرع، فشار خون بالا، آسم، دیابت یا مشکلات تیروئیدی دارد بسیار مهم است که پیش از اقدام به بارداری برای درمان این بیماری‌ها اقدام کند. بسیار مهم است که این مشکلات و بیماری ‌ها را در زمان بارداری برای سلامت مادر و فرزند تحت نظر داشته باشید، از طرفی دیگر داروهایی که برای درمان برخی از این بیماری ‌ها استفاده می ‌شوند مثل داروهای کنترل‌ کننده فشار خون و یا صرع، می ‌توانند تأثیرات مختلفی بر باروری و جنین داشته باشند. چکاپ قبل از بارداری شامل بررسی داروهای مصرفی نیز می‌ شود، اگر پزشکی قبلاً برای شما دارویی تجویز کرده است که باید از آن‌ ها استفاده کنید یا اینکه شما از داروهای آزاد استفاده می‌ کنید، حتماً لازم است که در چکاپ قبل از بارداری این مسئله را با پزشک خود در میان بگذارید. ممکن است پزشک متخصص زنان داروهای جدیدی را جایگزین داروهای قدیمی نماید یا مصرف داروها را منع نماید.

چکاپ قبل از بارداری آوام چی

آوام چی برترین و معتبر ترین شرکت اراده دهنده خدمات پزشکی در منزل، برای شما عزیزان امکان چکاپ قبل بارداری در منزل را فراهم کرده است. چکاپ در منزل برای خانم ها بسیار مناسب می باشد، چرا که بعضی از بانوان به علت اینکه شاغل هستند نمی توانند با خستگی زیاد بعد از اتمام ساعت کاری به پزشک زنان مراجعه کنند و اکثراً از این کار منصرف می شوند ولی امکان چکاپ در منزل به کمک آن ها آمده و دیگر نیازی نیست مدت ها برای نوبت گرفتن صبر کنند و بعد در شلوغی خیابان ها با خستگی به دکتر متخصص مراجعه کنند. امکان چکاپ در منزل مزایای زیادی دارد از این رو شما عزیزان می توانید به راحتی در منزل خود نشسته و با آرامش از طریق اپلیکیشن آوام چی در خواست چکاپ قبل بارداری در منزل بدهید، تیم ما در اسرع وقت خودشان را به شما عزیزان می رساند.

                                            پشتیبانی: 09107500967 از 8 صبح تا 12 شب

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]