هزینه نگهداری سالمند در منزل

امروزه مراقبت و نگهداری از سالمندان یکی از مسائلی است که برای بسیاری از خانواده ها دارای اهمیت ویژه ای است. با توجه به مشکلات روزمره بیشتر افراد به سبب داشتن مشغله های کاری خود، از پرستاران برای مراقبت از پدر و مادر سالمند خود کمک می گیرند. در این زمینه سوالاتی ممکن است در ذهن افراذ شکل بگیرد مانند اینکه حقوق پرستاری از سالمند چقدر می باشد؟ چه عواملی بر میزان حقوق پرستاران که از سالمندان مراقبت و نگهداری می کنند تاثیرگذار است؟ آیا پرستارانی هستند که از سالمندان در منزل نگهداری کنند؟ دستمزد پرستار سالمند در نزل چگونه است؟ و…

در این مطلب قصد داریم به بررسی موضوع عوامل تاثیرگذار در حقوق پرستار در منزل و میزان و تعرفه های آن بپردازیم، آوام چی شرکت ارائه دهنده انواع خدمات پزشکی و درمانی در منزل می باشد. شما می توانید با نصب اپلیکیشن آوام چی و ورود به سامانه از کلیه خدمات ارائه شده بهرمند شوید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید با شماره های 09107500969 و 09107500967 تماس گرفته تا کارشناسان ما شما را در این زمینه راهنمایی نمایند.

میزان حقوق پرستاری از سالمندان در منزل و عوامل تاثیرگذار بر آن

یکی از مهم ترین دوران زندگی در هر شخصی دوران کهن سالی می باشد که با مشکلاتی همراه است به خصوص اگر افراد سالمند دوست داشته باشند به صورت جداگانه زندگی کنند، از این رو نگهداری از سالمندان در منزل بسیار حائز اهمیت است. پرستار سالمند در منزل موظف است کارهایی مانند آشپزی و کارهای منزل و دیگر امور شخصی فرد سالمند را به شکل درست همراه با نظم انجام دهد تا سالمند بتواند از دوران کهن سالی خود نیز لذت ببرد و به راحتی به زندگی مستقل خود ادامه دهد. برای استخدام پرستار در منزل و نگهداری از سالمندان باید هزینه ای را متناسب با شرایط خود پرداخت نمایید. این هزینه ها شامل مواردی مانند حقوق پرستاری از سالمند، دستمزد مرکز خدمات پرستاری و سایر هزینه های ضرروی برای فرد سالمند می باشد که باید در زمان انتخاب پرستار و خدماتی که توقع دارید ارائه دهد به آن توجه نمایید.

حقوق نگهداری از سالمند در منزل به چه عواملی بستگی دارد؟

هزینه نگهداری سالمند در منزل

  • بازه زمانی (تعداد ساعت در شبانه روز) مراقبت از سالمند در منزل
  • خدمات متعددی که فرد سالمند نیازمند به آن می باشد
  • نوع سرویس مورد نیاز شما که پرستارباید به فرد سالمند ارائه دهد.
  • موقعیت مکانی وفاصله محل زندگی خدمت گیرنده (سالمند)

بیشتر بخوانید: پرستار در منزل برای سالمندان

  1. بازه زمانی مراقبت از سالمند در منزل

بازه زمانی مراقبت از سالمند از مهم ترین عوامل موثر بر دستمزد پرستار در منزل می باشد. یک سالمند باتوجه به شرایطی که دارد ممکن است برای مدت چندسال و یا چند ماه به پرستار نیازمند باشد و وضعیت سلامت و جسمانی فرد سالمند از عوامل تعیین کننده این مدت زمان می باشد.

روال کار پرستاران مراکز خدمات پرستاری معمولاً به صورت زیر می باشد:

  • نگهداری از سالمند یه صورت شبانه روزی یا 24 ساعته به صورت مداوم
  • نگهداری از سالمند 8ساعت در طول شبانه روز
  • نگهداری از سالمند 12 ساعت در طول شبانه روز

بهتر است توجه داشته باشید که دستمزد پرستاری در منزل به صورت 24 ساعته سه برابر سایر شیفت های کاری پرستاران می باشد. در این روش از پرستاری پرستار به صورت دائم در منزل سالمند زندگی می کند و می تواند از امکانات رفاهی موجود در منزل سالمند استفاده نماید. البته پرستاران 24 ساعته قیمت ساعت کاری آن ها پایین تر می باشد. گاهی اوقات شرایط سالمند به گونه ای است که فقط 12ساعت نیازمند پرستار می باشد که در این صورت خدمت گیرنده موظف است هزینه رفت وآمد را نیز به پرستار پرداخت نماید.

  1. خدمات متعددی که فرد سالمتد نیازمند به آن می باشد

دسته اول: کارهایی که فرد سالمند به طور معمول در شبانه روز انجام می دهد

دسته دوم: کارهای نگهداری از سالمند

کارهایی که سالمند به شکل روزمره در طول شبانه روز انجام می دهد خدمات مورد نیاز او می باشد که درجهت حفظ و بهبود سلامت فرد سالمند انجام می گیرد. کارهای روزانه فرد سالمند مانند خوردن و آشامیدن، راه رفتن، حمام رفتن، پوشیدن لباس و پیاده روی به عنوان خدمات به فرد سالمند ارائه می شود که شخص از توانایی های لازم جهت انجام کار های شخصی خود برخوردار نباشد.

دسته دوم که کارهای نگهداری از سالمند می باشد، درواقع فعالیت هایی هستند که در جهت بهبود وضعیت جسمانی و سلامت سالمند انجام می شوند و باعث می شوند فرد سالمند بتواند به استقلال کافی برسد. از جمله این فعالیت ها می توان به انجام کار های خانه و امورشخصی، تهیه غذا و… اشاره نمود که تنها در صورتی به فرد سالمند ارائه می شود که فرد از قدرت و توانایی لازم برای  انجام کارهای شخصی خود برخوردار باشد.

بیشتر بخوانید: انواع خدمات مراقبت در منزل

  1. نوع سرویس مورد نیاز شما که پرستار باید به فرد سالمندارائه دهد
  • همراهی با سالمند و رسیدگی به امور منزل:

دراین مورد انجام اموری که به حفظ و ارتقا استقلال سالمند بیانجامد در اولویت می باشد به طوری که فرد سالمند بتواند به راحتی کارهای شخصی خود را انجام دهد. همچنین پرستار سالمند می تواند او رادر انجام اموری مانند رفتن به کلینیک و مطب پزشک، رفتن به آزمایشگاه، اعلام زمان خوردن داروها و انجام آزمایشات و غیره او را همراهی نماید که بر قیمت پرستاری از سالمند موثر می باشد.

  • انجام مراقبت های شخصی از فرد سالمند:

در این مورد آنچه که بسیار حائزاهمیت می باشد کمک کردن به فرد سالمند است که از توانایی کافی برای انجام فعالیت های روزانه خود برخوردار نمی باشد. از این رو هرچقدر تنوع خدماتی که فرد سالمند به آن نیازمند باشد بیشتر باشد، قیمت پرستاری از سالمند نیز بیشتر است و بر میزان حقوق او تاثیر گذار است. به طوری که مراکز نگهداری از سالمندان پرستارانی را آموزش داده اند که قادرند از سالمندان دارای شرایط خاص که به بیماریی مانند مشکلات قلبی و مغزی، پارکینسون، آلزایمر، آرتریت روماتوئید، دیابت و غیره مبتلا هستند به راحتی می توانند مراقبت نمایند و از آن ها پرستاری کنند.

  1. موقعیت مکانی و فاصله محل زندگی خدمت گیرنده (سالمند)

این عامل خیلی مهم می باشد و می تواند بر میزان حقوق پرستاری از سالمند تاثیرگذار باشد زیرا موقعیت مکانی می تواند تاثیر مستقیمی بر قیمت هر چیزی مانند هزینه وسیله نقلیه برای رفت و آمد و… داشته باشد و اگر محل زندگی فرد سالمند نسبت به مرکز شهر بسیار دور باشد هزینه های پرستار نیز افزایش می یابد و موجب می شود قیمت پرستاری از سالمند به طبع بیشتر شود. در چنین شرایطی ما به شما پیشنهاد می کنیم به جای استفاده از پرستاران پاره وقت از پرستاران به صورت 24 ساعته کمک بگیرید که هزینه رفت و آمد در طول روز کاهش یابد و برای شما مقرون به صرفه تر باشد و یک مزیت دیگر این امر وجود همراهی به صورت 24 ساعته در کنار سالمند شما می باشد.

برگرفته شده از وب سایت isna.ir

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]