خرید واکسن گارداسیل

هر کدام از ما ممکن است در دوره ای از زندگی‌ شخصی خود تجربه زگیل را داشته باشیم. زگیل یک نوع پدیده پوستی ویروسی و در اصل یک تومور از نوع خوش ‌خیم و غیر سرطانی می باشد. این تومور در لایه رویی پوست تشکیل می شود و احتمالاً پس از چند هفته از بین می‏ رود. زگیل ‌ها را ویروس پاپیلوم انسانی ایجاد می‏‎ کند، ویروسی که احتمالا آن را با نام HPV شنیده یا خوانده ‎اید. زگیل تناسلی یکی از انواع نسبتا رایج زگیل است که در این مطلب آن را بیشتر می‌شناسیم، اگر دچار این ویروس پوستی شدید پیشنهاد میکنم همین حالا درخواست آزمایش HPV در منزل را از طریق اپلیکیشن آوام چی داشته باشید.

هزینه انجام آرمایش HPV در منزل: 700 هزار تومان

ویروس HPV از نوع کم خطر مشکل ساز نیست و به سادگی قابل درمان است؛ اما زگیل تناسلی پرخطر بسیار مشکل ساز است؛ زیرا موجب ایجاد سلول های غیر طبیعی روی دهانه رحم می شوند که اگر درمان نشوند منجر به سرطان دهانه رحم می شوند.

زگیل ‌های معمولی می ‌توانند در هر قسمتی از بدن انسان بوجود بیایند اما زگیل‌‍‌ های تناسلی تنها روی اندام ‎‌های تناسلی ظاهر می‏‎ شوند. اندام‎ هایی مثل لگن، واژن، آلت تناسلی یا دور مقعد (زگیل‌های دور مقعد، زگیل مقعدی هم نامیده می‌شوند). زگیل‌های عادی در قسمت ‌های مختلف، بدن مثل پوست دست، معمولاً تک هستند اما زگیل‌ های معقدی ممکن است در گروه‏ های چندتایی خودشان را نشان بدهند و در صورت عدم درمان، بیشتر هم بشوند. زگیل‌ های تناسلی گنبدی‎ شکل نیستند اما از سطح پوست بالاتر می ‏آیند و به شکل تخت رشد می‌ کنند. رنگشان هم معمولا نزدیک به پوست است، مانند صورتی یا قهوه ‏ای روشن. رنگ این زگیل‌ ها ممکن است در طول زمان تغییر کند. بهتر است بدانید که بعد از از بین رفتن زگیل تناسلی، رنگ آن ناحیه پوست به حالت قبلی بر می ‌گردد.

راه های ابتلا به ویروس HPV (زگیل تناسلی)

اگر شخصی با پوست قسمت تناسلی فردی آلوده تماس پوستی داشته باشد، زگیل تناسلی از بدن فرد آلوده به بدن او منتقل می شود و همین موضوع منجر به ایجاد زگیل تناسلی خواهد شد، به همین دلیل باید در سکس دهانی، واژینال یا مقعدی با این افراد احتیاط کرد. حتی اگر رابطه جنسی کامل برقرار نکنید هم ممکن است به زگیل تناسلی مبتلا شوید! زیرا فقط در صورت تماس پوستی با ناحیه تناسلی فرد آلوده، این ویروس به بدن شما منتقل می شود. اگر رابطه جنسی داشته باشید، احتمال دارد که ویروس زگیل تناسلی به شما منتقل شود. واکسن گارداسیل می تواند فرد را از ابتلا به ویروس HPV در امان نگه دارد و پزشکان در این باره توصیه کرده اند که واکسن گارداسیل باید به صورت عمومی و به همه افراد تزریق شود. اما مشکلات تحریم های دارویی باعث شده تا این دارو در ایران کمیاب شود و افراد بسیاری دست از دریافت آن بکشند ولی این بار می توانید برای خرید واکسن گارداسیل به فروشگاه آنلاین آوام چی مراجعه نمایید.

همچنین گروه های زیر بیشتر در کمین زگیل تناسلی می باشند:

  • جوانانی که فعالیت های جنسی بالایی در دوران جوانی دارند.
  • کسانی که به سایر عفونت های جنسی مبتلا هستند.
  • اشخاصی که شریک های جنسی متعدد دارند.
  • افرادی که درباره سابقه جنسی شریک جنسی خود اطلاعی ندارند.
  • اشخاصی که رابطه جنسی محافظت شده ندارند.

علائم زگیل تناسلی چیست؟

اما چطور می ‎‌توانیم بفهمیم به ویروس HPV مبتلا شده ایم؟ در واقع زگیل تناسلی هم مثل هر بیماری ویروسی دیگری در مرحله فعال علائم خودش را نشان می‌دهد. درست مثل تبخال که ممکن است ویروس غیرفعال آن مدت‏ ها در بدن ما وجود داشته باشد و در یک موقعیت خاص بیرون بیاید. اما حتی در زمان غیرفعال، HPV می ‌تواند منتقل شود پس باید مراقب آن باشیم. بیشتر افراد مبتلا به HPV علامتی ندارند و یا علائم خیلی خفیف دارند که معمولا از آن‌ ها عبور می‌کنند. این علائم شامل درد، خونریزی خفیف، خارش و سوزش است و گاهی،در صورت درمان نشدن، گسترده شدن زگیل‌ها تا جایی که با چشم دیده شوند. این علائم یعنی چند هفته تا چند ماه از رابطه جنسی بیماری‎ زا گذشته است. برای این که بفهمیم به زگیل تناسلی مبتلا شده ایم، باید برای آزمایش زگیل تناسلی اقدام نمایید و می توانید این آزمایش را توسط شرکت آوام چی و در منزل خود انجام دهید.

اوامچی / avamchi

 خدمات آوام چی ا ثبت درخواست در اپلیکیشن

درچه مواردی امکان ابتلا به زگیل تناسلی وجود ندارد؟

گر شریک جنسی شما مبتلا به ویروس زگیل تناسلی است، در موارد زیر مطمئن باشید که به زگیل تناسلی مبتلا نخواهید شد:

  • اگر از لیوان مشترکی آب بخورید.
  • لباس و شلوار همدیگر را بپوشید.
  • با او به استخر بروید و در آبی که او شنا کرده است خود را شستشو دهید.
  • غذایتان را با او شریک شوید.
  • او را بغل کنید یا به او دست بدهید.

همچنین انتقال ویروس HPV، از مادر به نوزاد تازه متولد شده نادر است؛ اما احتمال این اتفاق وجود دارد. بعضی مواقع این ویروس باعث ایجاد زگیل هایی در حنجره و لوله های تنفسی نوزاد مانند نای و نایچه می شود و مشکلات زیادی به وجود می آورد؛ به همین دلیل است که اگر مادر به زگیل تناسلی مبتلا باشد، زایمان به صورت سزارین انجام می شود تا کودک با ناحیه تناسلی مادر تماس نداشته باشد.

راه های درمانی

درمان های دارویی: درمان دارویی با توجه به نوع زگیل تناسلی و ناحیه ایجاد شده تجویز می شود. لازم به ذکر است استفاده از داروها حتما باید توسط متخصص زنان و زایمان پس از بررسی های لازم تجویز و مصرف شود.

فریز کردن: فریز کردن یا کرایوتراپی یکی از روش های درمان زگیل تناسلی ناحیه تناسلی خارجی می باشد. این روش درمانی ممکن است طی چند جلسه انجام شود، معمولا فریز کردن به دو صورت مایع و گاز انجام می گردد.

کوتریزاسیون: سوزاندن یا کوتریزاسیون یکی دیگر از روش های درمان این بیماری به شمار می آید. این روش درمان همانطور که از اسم آن پیداست با سوزاندن ضایعه صورت می گیرد و همین امر ممکن است پوست ناحیه مورد نظر پس از درمان به صورت اسکار باقی بماند، سوزاندن زگیل تناسلی کمی با درد همراه است.

لیزر درمانی: لیزر درمانی یکی از روش های درمان است که به تجربه و تبحر پزشک نیاز دارد و در مواقعی که ضایعه بزرگ باشد از این روش استفاده می شود، استفاده از لیزر به منظور درمان در یک جلسه انجام می گردد.

جراحی: سریعترین روش و آخرین روش درمان جراحی است. زمانی که ضایعه بسیار زیاد باشد در این مواقع بهترین روش درمان جراح می باشد قبل از انجام جراحی بهتر است ابتدا از ضایعه نمونه برداری صورت گیرد تا پس از بررسی و تشخیص نوع ویروس سپس جراحی صورت گردد.

خرید قرص تلفست 180

تماس با ما 02128428280 داخلی 1

 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]