چرا باید آزمایش خون بدهیم

یکی از مهمترین سوالاتی که وجود دارد این است که چرا باید آزمایش خون بدهیم و متاسفانه افراد بسیاری هستند که مزایای انجام این آزمایش اطلاعات کافی ندارند و قصد داریم در این مطلب به طور کامل مزیت های انجام آزمایش خون را برای شما شرح دهیم. آزمایش خون یکی از راه های اطمینان یافتن از سلامتی بدن است که به طور معمول اکثر مردم باید سالی یک بار این آزمایش را انجام دهند ولی متاسفانه به دلایلی از انجام این آزمایش صرفه نظر می کنند. یکی از مهمترین دلایلی که باعث می شود مردم از انجام آزمایش خون صرفه نظر کنند، علائم ظاهری می باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید با شماره های 09107500969 و 09107500967 تماس گرفته تا کارشناسان ما شما را در این زمینه راهنمایی نمایند.

یک انسان در علائم ظاهری خود می تواند یک فرد سالم و شاداب باشد که هیچ بیماری سلامت او را تحت تاثیر قرار نداده است ولی در علائم داخلی ممکن است مشکلاتی وجود داشته باشد که فرد از وجود آن ها بی خبر باشد و همین باعث بروز بسیاری از مشکلات و بیماری ها می شود. دلیل دیگری که وجود دارد تا مردم آزمایش خون را انجام ندهند، نداشتن وقت کافی و مشغله کاری می باشد که اجازه انجام آزمایش خون را به آن ها نمی دهد. آوام چی این مشکل را برطرف کرده است و افرادی که قصد انجام آزمایش خون را دارند می توانند از خدمات آزمایش خون در منزل استفاده نمایند. جهت درخواست آزمایش خون در منزل می توانید درخواست خود را در سامانه آوام چی ثبت کنید.

آزمایش خون

چرا باید آزمایش خون بدهیم

آزمایش خون یکی از مهمترین و پرتکرارترین آزمایش در ایران و دیگر کشورها می باشد که توصیه می شود تمامی مردم در هر سنی حداقل سالی یک بار این آزمایش را انجام دهند. اگر بخواهیم دلیل انجام آزمایش خون را به زبان ساده بگوییم، می توان گفت که بدن ما در طول یک سال در آب و هوای مختلف قرار می گیرد و مواد غذایی مختلفی مصرف می کند و همچنین ممکن است دچار بیماری های خفیف و شدید شود که تمامی این موارد می تواند سیستم ایمنی بدن را تحت تاثیر قرار دهد. مواد غذایی که مصرف می کنید، آب و هوایی که در آن جا زندگی می کنید، بیماری هایی که می گیرید، تمامی این ها در سلامت بدن شما تاثیر می گذارند و تمامی این تاثیرات در آزمایش خون قابل تشخیص می باشد.

با انجام آزمایش در طول یک سال می توانید از وضعیت سلامت بدن خود مطلع شوید و همچنین می توان یک رژیم غذایی مناسب با توجه به کمبودهایی و پرهیزهای غذایی که دارید، برنامه ریزی کرد. گاهی اوقات ممکن است با خوردن یک مواد غذایی ناسالم بدن تحت تاثیر قرار گیرد و باعث به وجود آمدن بیماری شود و یا دچار یک مریضی خفیف شوید و زود خوب شوید ولی در اصل ممکن است بیماری تا مدت ها در بدن شما باقی بماند. تمامی این ها در آزمایش خون قابل شناسایی می باشد و اگر زودتر از وجود آن ها مطلع شوید می توانید قبل از آن که دیر شود آن ها را درمان کنید.

به طور مثال بیماری سرطان که معمولا یک بیماری خاموش محسوب می شود، ممکن است چندین سال در بدن ما وجود داشته باشد و علائمی از خود نشان ندهد و زمانی که کاملا پیشرفت کند علائم آن مشخص می شود. زمانی که سرطان پیشرفت کند درمان آن سخت تر می شود ولی اگر قبل از پیشرفت متوجه این موضوع شوید، می توان از بروز آن جلوگیری کرد. تمامی این ها فقط با یک آزمایش خون ساده انجام می شود و می توان سلامت بدن را تا مدت ها تضمین کرد. افرادی که سن بیشتری دارند باید این آزمایش را بیشتر جدی بگیرند چرا که با بالا رفتن سن، سیستم ایمنی بدن ضعیف تر می شود و سخت تر می تواند با بیماری ها مقابله کند.

موارد قابل اندازه گیری در آزمایش خون

  • تست شمارش خون (گلبول های قرمز، گلبول های سفید و پلاکت ها)
  • تست کم خونی
  • تست چربی خون
  • تست اختلالات تیروئید
  • تست دیابت
  • تست کبد
  • تست کلیه
  • تست اسید اوریک
  • تست ویتامین ها
  • تست هورمون ها
  • تست مواد معدنی (کلسیم، سدیم، فسفر و پتاسیم)

در آزمایش خون می توان تمامی موارد فوق را مورد بررسی قرار داد و زمانی که آزمایش خون را انجام می دهید، باید نتیجه آزمایش را نزد پزشک ببرید تا به طور کامل موارد مورد نیاز را به اطلاع شما برساند و همچنین اگر مشکلی وجود داشت راه های درمانی را به شما اطلاع دهد.

برای انجام آزمایش خون باید به صورت ناشتا باشید تا مواد غذایی که مصرف می کنید در آزمایش خون تاثیر گذار نباشد و آزمایش دقیق تری انجام شود. انجام این آزمایش هیچ گونه دردی ندارد و ممکن است بعد از انجام نمونه گیری، در نواحی که سوزن زده شده است کمی کبود شود ولی موضوع نگران کننده ای نیست و به زودی برطرف می شود. با خواندن این مطالب بیشتر متوجه می شویم که چرا باید آزمایش خون بدهیم و حتما در اطراف خود کسانی که این آزمایش را انجام نداده اند توصیه کنید.

آزمایش خون مخصوص چه افرادی است

آزمایش خون در منزل

چرا باید آزمایش خون بدهیم

آزمایش خون در منزل مزیت های بیشتری برای متقاضیان دارد و دیگر نیازی نیست برای انجام یک آزمایش ساده به آزمایشگاه مراجعه کنید و زمان زیادی تا فرا رسیدن نوبت خود منتظر باشید. به کمک شرکت آوام چی می توانید بدون مراجعه حضوری و فقط در منزل یا محل کار خود این آزمایش را انجام دهید. پس از انجام آزمایش، فردی که نمونه را گرفته است آن را به آزمایشگاه منتقل می کند و در کمترین فرصت نتیجه آزمایش را به اطلاع شما می رساند.

هزینه های این آزمایش طبق اعلام آزمایشگاه ها می باشد و هیچ مبلغ اضافی از فرد متقاضی گرفته نمی شود. با انجام این آزمایش در منزل می توان از هزینه های اضافی جلوگیری کرد و همچنین می توان زمان کمتری صرف انجام این آزمایش کرد. به کمک اپلیکیشن آوام چی می توانید درخواست خود را ثبت کنید و حتی تاریخ و ساعت مراجعه پرسنل را به منزل خود تعیین کنید. جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد این آزمایش می توانید با کارشناسان آوام چی تماس بگیرید تا شما را در این زمینه راهنمایی نمایند.

برگرفته از سایت yjc.ir

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]