آیا خدمات پرستاری در منزل تحت پوشش بیمه است؟بیمه باعث شده است تا درمان و خدمات پزشکی با هزینه بسیار کمتری انجام گیرد. از این رو اکثر افراد جامعه به روش‌های مختلف خود و خانواده‌شان را بیمه می‌کنند. به هر حال هر کسی ممکن است در طی دوران زندگی خود نیازمند این خدمات شود.

آیا خدمات پرستاری در منزل تحت پوشش بیمه است؟

تماس با ما 02128428280 داخلی 1

گاهی اوقات هزینه پرستاری از بیمار و مشکلات آن باعث می‌شود تا فرد ترجیح دهد بیمار به جای ماندن در خانه، در مراکز درمانی و بیمارستان‌ها بستری شود؛ اما در صورتی که بخشی از این هزینه‌ها توسط بیمه پرداخت شود، می‌توان در مکانی سالم‌تر و راحت‌تر خدمات پرستاری را انجام داد و از عفونت‌های بیمارستانی به دور بود؛ اما خدمات پرستاری در منزل چه مواردی را شامل می‌شود و آیا هزینه این خدمات توسط بیمه فرد پرداخت خواهد شد؟ با ما همراه باشید تا در این زمینه بررسی‌های لازم را انجام دهیم.

خدمات پرستاری در منزل

 

آیا نیاز به خدمات پرستاری در منل نیاز داری؟ جدیدترین خدمات پرستار در منزل با آوام چی

چه خدمات پرستاری در منزل قابل انجام است؟

هنگامی که فرد دچار بیماری‌هایی مانند سکته‌های مغزی، آلزایمر، معلولیت‌ها و بیماری‌های سخت می‌شود، ممکن است رفت و آمد به مراکز درمانی به صورت مداوم برای فرد و اطرافیان کار چندان راحتی نباشد. از این رو شرکت‌های خدماتی در زمینه پرستاری و خدمات درمانی در منزل دایر شدند که به این افراد کمک می‌کنند تا در منزل این خدمات را دریافت کنند و نیازی به رفت و آمد نداشته باشند. این خدمات طیف وسیعی را در برمی‌گیرد که برخی از آن‌ها موارد زیر را شامل می‌شود.

خدمات پرستاری و نگهداری از بیمار

در دنیای امروز که مشغله‌های کاری به شدت زیاد شده است و از سوی دیگر به دلایل مختلف مانند سبک زندگی ناسالم، تغذیه نامناسب، آلودگی هوا، مواد شیمیایی و … بیماری در سنین مختلف نیز افزایش یافته است. از این رو نیاز به پرستاری و نگهداری بیمار در منزل به مراتب نسبت به گذشته افزایش یافته است. بسیاری از بیماران ممکن است کسی را در اطراف خود نداشته باشند که بتواند وقت زیادی را برای پرستاری از آن‌ها بگذراند همچنین احتمالاً اکثر افراد توانایی و علم لازم برای پرستاری از یک بیمار را ندارند. از این رو خدمات پرستاری در منزل توسط افراد متخصص این حوزه یک نیاز اساسی در جامعه است. نگهداری از بیمار به صورت ساعتی و شبانه‌روزی توسط این گروه قابل انجام است.

فیزیوتراپی در منزل

فیزیوتراپی در منزل

بیماری‌هایی که باعث می‌شود تا فرد توانایی حرکت و یک زندگی عادی را از دست دهد، نیازمند خدمات فیزیوتراپی است. افراد در سنین مختلف ممکن است به دلیل بیماری‌هایی که بر روی عصب مرکزی تأثیر می‌گذارند یا شکستگی در اندام‌ها حرکت فرد را دچار اختلال کند. فیزیوتراپیست به کمک حرکات خاص و دستگاه‌های مختلف کمک می‌کند تا اندام‌ها بتوانند حرکات عادی خود را از سر بگیرند.

قطعاً انجام خدمات فیزیوتراپی در منزل فرد و اطرافیان او را از مراجعات مکرر به کلینیک‌های فیزیوتراپی بی نیاز می‌کند. فیزیوتراپی در منزل به کمک فیزیوتراپ و دستگاه‌های مخصوص انجام می‌گیرد.

 

مزایای خدمات پرستاری در منزل

خدمات فیزیوتراپی در منزل، تزریقات در منزل و نگهداری از بیمار همگی در بیمارستان و مراکز درمانی نیز قابل انجام هستند؛ اما مزایایی باعث می‌شود تا انجام این خدمات برای فرد در منزل مفیدتر باشد.

  • عفونت‌های بیمارستانی گاهی اوقات می‌تواند علاوه بر بیماری فرد، عوارض جانبی دیگری را برای وی به همراه داشته باشد که انجام خدمات پرستاری در منزل این مشکلات را در بر ندارد.
  • استفاده از این خدمات مشکلات رفت و آمد را برای فرد و اطرافیان وی از بین می‌برد.
  • ماندن طولانی‌مدت در بیمارستان باعث افسردگی فرد می‌شود. به همین علت برای بیمارانی که نیاز به مراقبت‌های طولانی‌مدت دارند، پرستاری در منزل می‌تواند روحیه آن‌ها را بهتر کند.
  • ترخیص سریع‌تر بیمار و خالی شدن تخت‌های بیمارستانی

هر آنچه باید درباره خدمات مراقبت در منزل بدانید

تزریقات در منزل

برخی افراد توانایی رفت و آمد به مراکز درمانی و کلینیک‌ها را ندارند. قطعاً علاوه بر داروهای خوراکی، ممکن است تزریقات آمپول و سرم نیز جزو داروها و روش‌های درمان این افراد باشد. حتی برخی افراد روزانه نیاز به تزریق سرم و آمپول دارند و جا به جا کردن هر روزه آن‌ها کاری بس دشوار است.

تزریقات در منزل برای افرادی از این قبیل بسیار مهم و مورد نیاز است. شرکت‌های خدمات درمانی که سرویس در منزل را انجام می‌دهند، با اعزام پرستار به منزل تزریقات را به نحو احسن برای این گروه ارائه می‌دهند. برای تزریقات باید افراد تخصص کافی داشته باشند و آموزش‌ها و مدارک لازم را دریافت کرده باشند.

پوشش بیمه و خدمات پرستاری در منزل

یکی از مشکلاتی که در گذشته برای خدمات پرستاری در منزل وجود داشت، عدم برخورداری از پوشش بیمه بود. به همین علت مزایای زیادی که این خدمات داشت، نادیده گرفته می‌شد و افراد زیادی برای این که بتوانند خدمات بیمه دریافت کنند، مجبور به استفاده از خدمات حضوری در کلینیک‌ها و بیمارستان‌ها بودند.

با پیگیری‌هایی که انجام شد، در سال‌های اخیر استفاده از خدمات بیمه‌ای برای سرویس‌های ارائه شده در منزل نیز مقدور شد و افراد می‌توانند به راحتی این خدمات را در منزل و با هزینه مناسب دریافت کنند. البته خدماتی مانند فیزیوتراپی با مهر افراد متخصص در منزل قبلا هم شامل بیمه می‌شد، اما امروزه پرستاری در خانه نیز این خدمات را دریافت می‌کند و بخشی از هزینه‌های تزریقات، پرستاری، فیزیوتراپی و … در منزل توسط بیمه فرد پرداخت می‌شود.

تماس با ما:

28428280

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 3]