فیزیوتراپی در منزلآیا خدمات فیزیوتراپی در منزل نیاز دارید؟ امروزه، با وجود زندگی شهرنشینی و مشغله های فروانی که برای همه ما پیش می آید، امکان بردن بیمارانی که توانایی حرکتی اندکی دارند به مراکز فیزیوتراپی و توانبخشی بسیار مشکل شده است. به همین علت آوام چی در حرکتی نوین تصمیم گرفته تا با ارائه خدمات فیزیوتراپی و توانبخشی در منزل این امر را برای بیماران تسهیل نماید.

تماس با کارشناسان ما

021-28428280

شما می توانید با درخواست فیزیوتراپی درمنزل خدماتی همچون توانبخشی، کاردرمانی، گفتار درمانی، ویزیت در منزل و… را در محل سکونت خود دریافت کنید، بدون نیاز به مراجعه به مراکز درمانی و حضور در ترافیک و شلوغی های آزار دهنده و صف های طولانی خسته کننده.

با اولین تماس شما متخصصین آقا یا خانم در محل سکونت بیمار حاضر شده و خدمات فیزیوتراپی، توانبخشی، کاردرمانی، گفتار درمانی و… را ارائه می کنند. پیشنهاد می کنیم که برای دریافت خدمات فیزیوتراپی در منزل فقط از متخصصین فیزیوتراپی دارای تخصص و تجربه لازم کمک بگیرید تا بهترین نتیجه درمانی حاصل شود.

تماس فوری با کارشناسان ما: 021-*** 02128428280 داخلی 1 ارائه دهنده کلیه خدمات پزشکی ارسال سفارشات دارویی/ ویزیت پزشک در منزل/فیزیوتراپی در منزل چیست؟

فیزیوتراپی در منزل شیوه ای از درمان بیماری ها و اختلالات عصبی، ماهیچه ای و اسکلتی است که با استفاده از تجهیزات مکانیکی، جریان های الکتریکی، مانور های دستی، تمرینات ورزشی و عوامل فیزیکی دیگر است.

در این روش ها از ورزش، نور، پرتو های فرابنفش و فروسرخ، گرما و جریان برق استفاده می شود. همه موارد گفته شده باید توسط فیزیوتراپیست های فار؛ التحصیل از دانشکده های توانبخشی انجام شود که آموزش های عملی را طی کرده و درمان های بالینی را به خوبی فراگرفته اند.

دیدگاه خاص فیزیوتراپیست به فرد بیمار و شناخت ویژه وی از عملکرد و ساختار طبیعی بدن بیمار درکنار معاینه و ارزیابی دقیق، به فیزیوتراپیست این توانایی را می دهد تا بیماران را درجهت رسیدن به اهدافی مانند پیشگیری از بیماری ها، تطابق افراد با محیط کار، افزایش کیفیت زندگی، کاهش نیاز به درمان های دارویی طولانی و حتی بعضی از جراحی ها سوق دهند.

آیا خدمات فیزیوتراپی در منزل نیاز دارید؟

تماس با ما 02128428280 داخلی 1

فیزیوتراپی در منزل برای سالمندان

همانطور که گفتیم ایستادن در صف های طولانی بسیار سخت و طاقت فرساست، اما سختی آن برای سالمندان دوچندان می شود، به شکلی که افراد زیادی به دلیل صف های انتظار طولانی، از دریافت خدمات توانبخشی صرف نظر می کنند. فیزیوتراپی در منزل سالمندان بهترین و ارزشمندترین راه حل برای این مشکل است.

یکی از مهم ترین مزیت های فیزیوتراپی در منزل عدم جابجایی بیماران است، بسیاری از بیماران مبتلا به بیماری هایی مانند فلج مغزی، سکته مغزی، ام اس ویا سالمندان دچار درجاتی از مشکلات حرکتی هستند، با امکان فیزیوتراپی در محل سکونت بیماران احتیاجی به حرکت دادن بیمار نمی باشد تا از پیش آمدن مشکلاتی برای فرد و خانواده وی جلوگیری شود.

خدمات فیزیوتراپی در منزل

انواع مختلف خدمات فیزیوتراپی در خانه جهت بهبود و درمان دیسک کمر، آسیب های مفصلی، پوکی استخوان، صدمات نورولوژی مانند پارکینسون، ام اس، گیلن باره، فلج بلز صورت، فلج مغزی و نخاعی و… از جمله خدمات آوام چی می باشد.

همچنین معالجه آسیب های اعصاب مرکزی و محیطی، آسیب های ورزشی، بیماری های روماتیسمی، عضلانی، ارتوپدی، توانبخشی قلبی و تنفسی، درد و کنترل درد، فیزیوتراپی سکته مغزی، فیزیوتراپی زنان باردار، کار درمانی و ماساژ در منزل از دیگر خدمات آوام چی می باشد.

متخصصین فیزیوتراپی آوام چی (آقا و خانم) مجهز به کلیه دستگاه های فیزیوتراپی مدرن و آماده ارائه خدمات به بیمارانی که نیاز به فیزیوتراپی در محل اقامت دارند، می باشند.

دلایل تاثیر بیشتر و بهتر فیزیوتراپی در منزل

  • فیزیوتراپی در منزل می تواند با برنامه روزانه زندگی شما هماهنگ شود!

یکی از مشکلاتی که باعث می شود بیماران قید درمان فیزیوتراپی را بزنند، این است که زمان جلسات فیزیوتراپی را طوری تعیین می کنند که با برنامه زندگی بیماران و خانواده آن ها هماهنگی لازم را ندارد. اما در فیزیوتراپی در خانه فرد بیمار زمان جلسات به صورتی تنطیم می شود که هم با برنامه زندگی بیمار و خانوده وی وهم با برنامه فیزیوتراپیست هماهنگ باشد.

  • فیزیوتراپیست علل به وجود آمدن مشکل شما را به صورت دقیق بررسی می کند!

امکان دارد ضرروی باشد تا به روشی که در آشپزخانه کار میکنید را تغییر دهید، یا محل انجام کار خود را در خانه به درستی تنطیم نکرده باشید. هنگامی که فیزیوتراپیست وارد منزل شما می شود، می تواند محیط اطراف شما را به دقت بررسی کرده و عواملی را که موقعیت های نا مناسبی را برای شما ایجاد می کند شناسایی کند.

توصیه هایی که فیزیوتراپیست به شما می کند می تواند سریعاً در رفع مشکلات شما اثر گذار باشد، به این صورت تغییراتی در نحوه زندگی شما در خانه ایجاد شده و وضعیت شما رو به بهبودی می رود.

  • تمرین ها در محلی از خانه به شما آموزش داده می شوند که شما آن ها را انجام خواهید داد!

قطعا محیط کلینیک ها به نحوی شکل گرفته تا برای فیزیوتراپی مناسب باشد، اما چه مشکلی پیش می آید وقتی شما به خانه بر می گردید و مجبورید این تمرین های مهم را در محل سکونت خود تکرار کنید. مسلماً محیط خانه های ما شبیه به یک کلینک فیزیوتراپی نمی باشد.

فیزیوتراپیستی که به منزل شما مراجعه می کند می تواند از آنچه که در دسترس است استفاده کند و به شما آموزش دهد که به چه شکلی تمرینات خود را در محیطی که باید آن ها را اجرا کنید، انجام دهید. وی می تواند فضای خانه شما را مانند نوع چیدمان مبلمان را به نحوی تغییر دهد تا دنبال کردن برنامه ی تمرینی برای شما آسان باشد و بیشترین تاثیر ممکن را داشته باشد.

  • تمرینات فیزیوتراپی شما به امور خانوادگی تبدیل می شود!

اگر برای انجام تمرینات فیزیوتراپی خود نیاز به کمک شخص دیگری دارید، اینکه پس از بازگشت به منزل به خانواده خود توضیح دهید که چه کاری برایتان انجام دهند برای شما مشکل خواهد بود. اما زمانی که یک متخصص فیزیوتراپی وارد خانه شما می شود و با افراد خانواده آشنا می شود بهترین فرد را برای کمک به شما در تمرینات انتخاب کرده و آموزش های لازم را به وی می دهد.

در این صورت شما می توانید به بهترین شکل ممکن تمرینات خود را در خانه انجام دهید و سختی بسیاری کمتری نسبت به تنهایی انجام دادن آن ها بکشید.

  • نیازی به رفت و آمد نخواهد بود، پس از جلسه فیزیوتراپی می توانید ریکاوری کنید!

پس از اتمام یک جلسه درمانی مفید، هیچ چیز به اندازه این مفید نیست که به بدن خود فرصت بدهید استراحت کرده تا خود را بازیابی کند. اگر به مراکز فیزیوتراپی مراجعه می کنید قطعاً پس از گذراندن یک جسله باید درگیر رفت و آمد و ترافیک شوید.

با حضور فیزیوتراپیست در منزل شما، به راحتی می توانید در خانه خود استراحت کنید. شاید شما قصد داشته باشد از گرما استفاده کنید یا با یک کتاب در جایی بنشینید و به بدنتان فرصت دهید که به بهترین شکل ممکن خود را ترمیم و بهترین تاثیرات را از تمرینات بگیرد.

دلایل زیادی برای انجام فیزیوتراپی در منزل وجود دارد، بیشتر بیماران این را تایید می کنند که تاثیر درمان ها و تمریناتی که در خانه انجام داده اند، از بین نرفته است و به احتمال زیاد شما نیز همین را خواهید گفت.

بهترین فواید فیزیوتراپی در خانه

فیزیوتراپی در خانه

  • فوایدی برای ایمنی شخص

مهم ترین مزیت فیزیوتراپی در خانه امنیت است، زیرا سختی حمل و نقل فرد بیمار یا مضطرب (از منزل تا مرکز فیزیوتراپی و بازگشت مجدد) را از بین می برد. برای افرادی که درد شدیدی دارند حضور در جلسات فیزیوتراپی بسیار دشوار است، به خصوص برای مشاوره های آخر هفته.

ممکن است شخصی برای حضور در مراکز فیزیوتراپی کار های غیرعادی را انجام دهند، مثلاً با وجود درد زیاد با حرکات غیر عادی ماشین. اما امروزه فیزیوتراپی در منزل به دلیل ای ن ملاحظات تا حد زیادی محبوبیت پیدا کرده است.

  • ارزیابی دقیق تر

بررسی زیربنای فیزیوتراپی، اساس درمان فرد بیمار است و درصورتی که به درستی انجام نشود تمام فرضیات اشتباه خواهد بود و رویکاوری فرد به تعویق خواهد افتاد. برای مثال اگر بیمار به فیزیوتراپیست خود که در مراکز فیزیوتراپی کار می کند بگوید: “من فکر می کنیم تشک خوابم موجب کمر دردم شده است”، فیزیوتراپیست مجبور است با استفاده از تصورات ذهنی خود سعی در رفع مشکل کند.

اما طی یک جلسه فیزیوتراپی در منزل فیزیوتراپیست می تواند بی معطلی تشک، فنر ها و بالشهای تخت خواب را به صورت دقیق بررسی کرده و سریع مشخص کند که آیا رخت خواب یا تخت خواب خوب است یا بایستی عوض شود.

  • راحتی

برای مشکلات حرکتی متوسط یا شدید، افراد مجروح می خواهند در خانه راحت باشند و به بیرون مراجعه نکنند. اما در مواردی که حتی جراحات بسیار شدید نیستند و حضور در مراکز فیزیوتراپی خطر زیادی ندارد، چرا از امکان فیزیوتراپی در منزل استفاده نکنیم؟ دریافت خدمات فیزیوتراپی در منزل برای همه دست از بیماران آسان و راحت تر خواهد بود.

به خصوص برای والدینی که کودکان کوچکی دارند، حتی حضور در یک جلسه ساده نیز بسیار آسان نخواهد بود، کودکان در کلینیک یا مکان های دیگر نا آشنا زود دچار اضطراب شده و استرس بیشتری برای افراد حاضر در آن مکان ایجاد می کنند.

واکسن گارداسیلدر این شرایط ممکن است فیزیوتراپیست تمرکز خود را از دست داده که درنهایت موجب کاهش کیفیت ارزیابی، درمان و نتایج خواهد شد، بنابراین پیشنهاد می کنیم درصورت امکان از این روش استفاده کنید.

  • دسترسی آسان برای معلولان

متاسفانه بسیاری از افراد معلول قادر به حضور در مراکز و بیمارستان های مخصوص فیزیوتراپی نمی باشند، حتی در بسیاری از کشور ها که سعی می کنند خدمات را به همه نوع شهروندان به صورت یکسان ارائه دهند. امروزه بسیاری از ساختمان های بزرگ برای افراد معلول اصلا مناسب نیست.

گرچه پله ها و فضا های کوچک ممکن است برای اکثر افراد عادی مشکلی ایجاد نکند، اما اگر بایک صندلی چرخدار حرکت کنید موانع بزرگی هستند. یکی دیگر از سختی های حضور معلولان در کلینیک فیزیوتراپی هزینه بالای رفت و آمد است.

فیزیوتراپی در منزل بهترین راه برای معولان عزیز است، چراکه مشکلات دسترسی آسان تر می شود و بیماران در محیط خانه کنترل بیشتری بر اوضاع دارند و بهتر می توانند حرکت کنند.