قوانین و مقررات آوام چی با هدف تفهیم و تعیین جزئیات استفاده از خدمات آوام چی تنظیم شده است و تایید آن ها و یا استفاده از اپلیکیشن و سایت آوام چی به‌ معنای موافقت شما با تمامی موارد مندرج در این قوانین است پس در مطالعه آن ها دقت کنید .

در این جا ما چهار دسته بندی مختلف از قوانین و مقررات در حوزه های مختلف را به صورت مجزا به شما نمایش می دهیم تا شما آسوده تر و دقیق تر به مطالعه آن بپردازید.

کلیه اصول و رویه‏‌های آوام چی منطبق با قوانین جمهوری اسلامی ایران است از این رو متعاقبا کاربران آوام چی اعم از بیماران ، پزشکان و مراکز درمانی نیز موظف به رعایت قوانین جمهوری اسلامی ایران هستند کلیه کاربران این مهم را می پذیرند در صورتی که در قوانین مندرج، رویه‏‌ها و خدمات آوام چی تغییراتی در آینده ایجاد شد آن را مجدد بپذیرند .

قوانین و مقررات در همین صفحه منتشر و بروز رسانی می شود و شما توافق می‏‌کنید که استفاده مستمر از آوام چی به معنی پذیرش هرگونه تغییر است.

آوام چی سامانه ایست متشکل از نرم افرار موبایل ، وب سایت و شبکه های اجتماعی حوزه سلامت جهت دریافت تمامی خدمات پزشکی از افراد حقیقی ، موسسات و مراکز درمانی -تشخیصی مورد تایید سازمان ها و ارگان های مرتبط با حوزه بهداشت و درمان کشور .

  1. هر کاربر مجاز به داشتن یک نام حساب کاربری می باشد .
  2. کاربران تنها مجاز به ثبت نام با شماره تلفن همراه شخصی خود هستند .
  3. کاربران برای استفاده هر چه بهتر از خدمات آوام چی می بایست سن، جنسیت ، محل سکونت ، کد ملی و… خود را در قسمت پروفایل تکمیل نمایند، شایان ذکر است این موضوع اجباریست .
  4. اهانت به کاربران، پزشکان، مراکز ، اقلیت های قومی و مذهبی، تفرقه افکنی، و هر گونه صحبت سیاسی در آوام چی ممنوع است و پس از گزارش به آن رسیدگی خواهد شد .
  5. قطع بودن انواع فیلترشکن قبل از ورود به اپلیکیشن اجباری است .
  6. هنگام ارسال تصاویر نسخه و مدارک پزشکی خود نهایت دقت را داشته باشید. مسئولیت محتوا تصاویر ارسالی بر عهده خود کاربر می باشد و در صورتی که کاربران تصاویر نامرتبط با قوانین جمهوری اسلامی ایران منتشر کنند ، آوام چی حق پیگرد قانونی را برای خود محفوظ می داند.
  7. پزشکان ، موسسات و مراکز درمانی که در آوام چی معرفی شده اند با تایید هیئت نظارت داخلی شرکت و با روئیت و اخذ مدارک پزشکی معتبر انجام گرفته است ، اما در صورت هرگونه خطای پزشکی از سمت مراکز و این افراد ، آوام چی هیچ مسولیتی در قبال این نوع خسارت های احتمالی ندارد ( قطعا با گزارش از سوی کاربران ، آوام چی با بررسی مجدد و در صورت احراز در انتشار نام این مراکز تجدید نظر خواهد کرد ) .
  8. هرگونه استفاده از اطلاعات مندرج در وب سایت، اپلیکیشن به طور مستقیم یا غیر مستقیم بدون کسب اجازه کتبی از شرکت سلامت آفرینان ریحانه ممنوع بوده و پیگیرد قانونی به همراه دارد .
  1. کاربران می بایست در اطلاعاتی که در اختیار اپلیکیشن و سایت آوام چی قرار می دهند نهایت صداقت را داشته باشند. آوام چی اطلاعات کاربران را به صورت کاملاً محرمانه نزد خود نگهداری می کند و هرگز بدون اجازه خود کاربر از آن استفاده نمی کند با این حال اطلاعات محرمانه بیمار اعم از نام، تصاویر و اطلاعات تماس به مراکز و
  2. پزشکانی که در ارائه خدمات به وی دخیل هستند و یا مراجع و افراد دارنده حکم قضائی نمایش داده می شود .
  3. نظرات کاربران باید مبتنی بر واقعیت و صرفاً بیانگر تجربه شخصی کاربران باشد و در صورتی که آوام چی تشخیص دهد نقدی غیر واقعی و یا مبالغه آمیز باشد می تواند نسبت به حذف نظر شما اقدام کند.
  4. هر کاربر مجاز به داشتن یک نام حساب کاربری و از طریق شماره تلفن همراه شخصی خود میباشد .
  5. واریز و پرداخت وجه تنها می بایست از کارت بانکی شخص صاحب حساب باشد در غیر این صورت مسدود و تا بررسی موضوع ، کاربر معلق خواهد شد .
  6. سوابق و مدارک پزشکی ارسالی شما در سرور های آوام چی به منظور ارائه خدمات بهتر ذخیره می گردد. این سوابق محرمانه تلقی شده وهیچ فردی بدون داشتن مجوز و یا ارائه نامه رسمی از دادگاه صالح اجازه بازبینی مجدد آن را نخواهد داشت .
  1. پزشکان و موسسات و مراکز درمانی طرف همکار با آوام چی می بایست تمامی مدارک و مستندات خود را به صورت فیزیکی در اسرع وقت به شرکت سلامت آفرینان ریحانه ارسال کنند، بدیهی است صحت اطلاعات و مدارک از مراکز ذی صلاح بررسی خواهد شد و پس از تایید می توانند به ارائه خدمات به بیماران از طریق آوام چی ادامه دهند .
  2. درخواست تسویه حساب تنها به شماره حساب شخص صاحب حساب با تایید هویت هر 48 ساعت یک بار انجام خواهد شد .
  3. کلیه مسئولیت های ناشی از خدمات پزشکی به عهده خود مرکز و پزشک می باشد و آوام چی هیچ گونه مسئولیتی ندارد .
  4. کلیه کسورات قانونی اعم از بیمه، مالیات و سایر به عهده خود پزشک و مراکز می باشد و آوام چی هیچ گونه مسئولیتی از این بابت نخواهد داشت .
  1. در صورت انتخاب روز و ساعت اشتباه، مسئولیت بر عهده خود کاربر است .
  2. امکان کنسل کردن وقت قبلی، پیش از 24 ساعت تا زمان نوبت دهی شده رایگان، از 23:59 ساعت مانده به نوبت کاربر تا 1 ساعت قبل از نوبت 50% هزینه و پس از آن استرداد وجه پرداختی امکان پذیر نیست .
  3. پزشک و مراکز پزشکی می تواند به صلاح دید خود نوبت با تعیین وقت قبلی را در هر زمان لغو کند ولی این عمل باعث امتیاز منفی در محاسبات سامانه برای آن پزشک یا مرکز خواهد شد .
  4. درصورتی که پزشک یا مرکز هر زمان قبل از زمان نوبت دهی شده اقدام به لغو نوبت کند کل هزینه به کاربر بازگردانده خواهد شد.
  1. کاربران سیستم پس از ثبت نام، صاحب یک کیف پول شده که کلیه تراکنش های خود را با آن انجام خواهند داد .
  2. سقف کیف پول با توجه به قوانین موجود کشور 200 هزار تومان است .
  3. کلیه کسورات قانونی و مالیات برعهده پزشکان و مراکز بوده و آوام چی هیچ مسئولیتی نسبت به این موضوع ندارد .
  4. قوانین و مقررات آوام چی تابعی است از قوانین جمهوری اسلامی ایران و سایر قوانین بین‌المللی ناظر بر سرویس‌های قابل ارائه در آوام چی و قوانین انحصاری آوام چی و از آنجا که این قوانین در سطح دنیا به طور آنلاین و ماهانه امکان تغییر دارند، شرکت سلامت آفرینان ریحانه حق تغییرات آتی در قوانین را بر خود محفوظ می‌داند و نسخه قوانین بروز شده را از طریق همین صفحه در وب‌سایت آوام چی در دسترس عموم قرار خواهد گرفت.
  5. هر تغییری در مقررات و قوانین این توافق نامه بلافاصله از نظر کاربران آوام چی لازم الاجرا است و عذر کاربران در صورت عدم آگاهی آنها از این تغییرات، به هیچ وجه پذیرفته نیست .

نکته مهم :
بدیهی است رعایت کلیه قوانین جاری کشور ایران همچنین مقررات، آیین نامه ها و عرف و رویه مرتبط با حوزه سلامت برتمامی کاربران الزامی است .

آوام چی صرفاً یک بستر مجازی پیشرفته برای برقراری ارتباط بین بیماران، پزشکان ، مراکز درمانی و تشخیصی می باشد