پرستار در منزل

به پرستار در منزل نیاز دارید؟ وظایف پرستار در منزل چیست؟

همه ما در زمان هایی به واسطه مشکلات روزمره ای که در زندگی وجود دارد ممکن است فرصت کمی برای رسیدگی به عزیزان خود، کودکان و سالمندان، داشته باشیم. در این شرایط دسترسی به خدمات پرستاری یکی از نیازهای هر خانواده است عدم دسترسی به مراکز درمانی در بعضی از ساعات روز، مشکل ترافیک کلان شهر ها و یا نبود امکان جابجایی فرد بیمار ویا سالمندان از قبیل مشکلاتی است که نیاز به استفاده از خدمات پرستاری را دو چندان می نماید.

اگر شما نیز در مشکلات گفته شده هستید و قصد دارید به خوبی از عزیزان خود مراقبت نمایید می توانید از خدمات پرستار در منزل استفاده نمایید، اما قبل از انتخاب پرستار باید بدانید مهم ترین شرط مراقبت از یک کودکان ویا سالمندان علاقه است.

درصورتی که پرستار نگرش مثبتی نسبت به مراقبت از آن ها نداشته باشد افسرده خواهد شد و این افسردگی را به کودکان ویا سالمندان منتقل خواهد کرد. پرستار باید قابل اعتماد، خوش برخورد و مهربان و همچنین از نظر فیزیکی توانایی داشته باشد بخصوص پرستاران ویژه سالمندان.

کار پرستاران در منزل بسیار مهم و حساس است، جالب است بدانید پرستارانی که در منازل فعالیت دارند با توجه به دوره هایی که گذرانده اند و مدارکی که اخذ کرده اند گروه بندی می شوند. پرستارانی در بخش مراقبت از کودکان، سالمندان و توان بخشی و پرستارانی در بخش آموزشی فعالیت دارند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید با شماره های 09107500969 و 09107500967 تماس گرفته تا کارشناسان ما شما را در این زمینه راهنمایی نمایند

 

وظایف پرستار در منزل مخصوص سالمندان

پرستار در منزل مخصوص سالمندان

  1. کمک به تغذیه و فعالیت مناسب سالمند
  2. راعایت نکات ایمنی در منزل برای سالمند
  3. جابجایی سالمند در صورت نیاز به حرکت
  4. بررسی وضعیت بهداشتی سالمند در ساعت کار
  5. بررسی وضعیت جسمی، روانی و اجتماعی سالمند
  6. آموزش اجرای مراقبت های بهداشتی، درمانی، توانبخشی و نگهداری به خانواده
  7. آموزش اصول دادن داروها در منزل با توجه به دستور پزشک به بیمار و خانواده
  8. درصورت امکان تدارک امکانات تفریحی در ساعات فراغت برای سالمند و تشویق به عضویت در انجمن های مساجد و شوراها و…

پرستاری که برای مراقبت از سالمندان در منزل انتخاب می شود، باید حداقل مواردی که در بالا گفته شده را آموزش دیده باشد. وی باید بقدری دارای تجربه و مهارت باشد که خانواده با اطمینان کامل منزل را ترک کنند.

پرستار سالمندان وظیفه آماده کردن و کمک به خوردن آن توسط سالمند دارد، غذای تهیه شده باید مناسب سالمندان باشد. درصورتی که سالمند دارای بیماری خاصی است باید آن بیماری در تهیه غذا درنظر گرفته شود، پرستار باید تاحدممکن از مواد غذایی تازه استفاده کند و در رژیم غذایی حتما میوه و سبزی را قرار دهد. استفده از آب کافی نیز از مواردی است که در برنامه غذایی سالمند باید به آن توجه شود.

سالمندان اغلب برلی استحمام و رفتن به سرویس بهداشتی به یک همراه نیاز دارند، چه این افراد به صورت عادی راه بروند وچه به همراه واکر ویا ویلچر باشند. پرستار همراهی کننده این عزیزان است و به آن ها کمک می کند، اگر سالمند توانایی استحمام نداشته باشد وی باید اصول شستشوی یک فرد ناتوان را بداند و در این کار به سالمند کمک کند.با بیشتر شدن سن، سالمندان ممکن است درگیر مشکلاتی مانند مشکلات قلبی و عروقی، تنفسی، حرکتی، بینایی و شنوایی شوند، با بی تحرکی و یکجا نشینی، این مشکلات شدت بیشتری خواهند گرفت. پرستار در صورت امکان باید فرد را به تحرک و ورزش ترغیب کند.

از دیگر وظایف پرستار سالمندان، دادن دارو ها براساس برنامه و تجوزیز پزشک است. دارو هایی که سالمندان مصرف می کنند بسیار مهم هستند و درصورت عدم مصرف یا عوض شدن زمان مصرف ممکن است پیامد های ناخوشایندی دربر داشته باشد.بیشتر سالمندان در بحث روح و روان مانند یک کودک عمل می کنند بنابراین باید نیازمند توجه بیشتر از سمت شخص مراقبت کننده دارد (چه خانواده چه پرستار)، ورزش از مواردی است که هم دربحث سلامت جسمی و هم در بحث سلامت روانی تاثیر گذار است، حتی بایک پیاده روی ساده ممکن است یک سالمند ناراحت را شادب کند.

هم صحبتی و هم نشینی از دیگر مواردی است که پرستار سالمندان باید به آن توجه داشته باشد، با این کار نیاز های عاطفی آن ها برطرف خواهد شد. افسردگی یکی از بزرگترین مشکلات افراد سالمند است که پرستار با استفاده از تکنیک هایی که آموزش دیده می تواند در رفع آن تلاش کند. خواندن کتاب و روزنامه، همنشینی با دوستان و آشنایان، گوش دادن موسیقی از تکنیک هایی است که تا حد زیادی می تواند از افسرده شدن جلوگیری کند.


هزینه پرستار در منزل مخصوص سالمندان

هزینه پرستار در منزل مخصوص سالمندان با توجه به وطایفی که توسط خانواده به او محول شده و مدت زمان کاری وی (پاره وقت یا تمام وقت) متغییر می باشد، همچنین بعضی از سالمندان عزیز به واسطه نداشتن توانایی جابجایی نیازمند فردی هستند که بتواند در این زمینه به آن ها کمک کند اما برخی دیگر خود توانایی جابجایی دارند این موارد همگی دربحث هزینه ها تاثیر گذار هستند.

برای اطلاع از هزینه ها میتوانید اپلیکیشن آوام چی را از لینک زیر نصب کنید.

وظایف پرستار در منزل مخصوص کودکان

  1. غذا دادن به کودک
  2. حمام کردن کودک
  3. لباس پوشاندن کودک
  4. تعویض پوشک کودک
  5. درصورت مصرف دارو، خوراندن آن سر ساعت
  6. سرگرم کردن کودک در طول ساعت کاری پرستار

شاید وظایف یک پرستار کودک از پرستار سالمندان کمتر باشد، اما کار یک پرستار کودک دارای حساسیت های بسیاری بیشتری است. شما باید پرستاری را برای مراقبت از کودک انتخاب کنید که به خوبی از اصول این کار مطلع باشد.

میزان و نوع مسئولیت پرستار براساس سن کودک و تعداد آن ها متفاوت است، مثلاً برای نوزاد پرستار باید سر ساعت مشخص شده به او غذا دهد، پوشکش را تعویض و به میزان لازم او را بخواباند. اما برای مراقبت از کودکان 5 سال و بالاتر، درکنار غذا دادن، تعویض لباس و خواباندن، باید با اوی بازی کرده، به گردش رفته و آموزش هایی را نیز به او بدهد.

پرستار کودک قبل از هر چیزی باید عاشق بچه ها باشد! از نگهداری و بودن با آن ها لذت ببرد. همچنین باید مهربان، صبور، با حوصله و تاحدی شوخ طبع باشد. او باید خلاق بوده و بتواند فعالیت هایی جذابی را برای کودک تدارک ببیند.

در صورتی که نوزاد انرژی لازم را درطول روز از پرستارش نگیرد ممکن است دچار بحران های شدید عاطفی  شود چراکه پرستار کودک در بهترین شرایط نیز نمی تواند مهر و محبت مادری را در حق کودک ادا کند.

همچنین بهتر است پرستار کودک دانش و مهارت هایی که در زیر گفته شده را داشته باشد:

  • انرژی و استقامت
  • صبر و تحمل و شوخ طبعی
  • مسئولیت پذیر بودن در کار خود
  • علاقه به پیشرفت فردی و اجتماعی کودک
  • داشتن رویکرد خلاقانه همراه با قدرت تخیل
  • توانایی حفظ آرامش در شرایط کاری پرفشار
  • آگاهی از سلامت، ایمنی و بهداشت مواد غذایی
  • توانایی ایجاد ارتباط نزدیک همراه با اعتماد با والدین و کودکان
  • توانایی برنامه ریزی و سازماندهی فعالیت های مهیج و سرگرم کننده برای کودکان

هزینه پرستار در منزل مخصوص کودکان

هزینه پرستار در منزل برای کودکان با توجه به مدرک، مهارت و توانایی های پرستار متفاوت است. پیشنهاد ما این است که اگر قرار است برای کودک خود پرستاری را انتخاب کنید، بهترین گزینه را با توجه به مواردی که در بالا گفته شده است برگزینید.

پرستار

اگر می خواهید برای فرزندتان پرستار بگیرید تا در طول روز که شما مشغول انجام کارها و برنامه های روزانه هستید، از فرزندتان مراقبت کند، پیشناد می کنیم نکاتی را که گفتیم مرحله به مرحله اجرا کنید و از کنار آن ساده عبور نکنید.

  • فهرستی از اطلاعات ضروری و شماره تلفن های لازم را در اختیار پرستار کودکتان قرار دهید و از او بخواهید در مواقع ضروری شما ویا همسرتان را در جریان بگذارد.
  • اگر کودکتان به خوراکی یا غذایی حساسیت دارد یا زمینه بیماری مزمنی دارد باید پرستار او را از وجود این بیماری مطلع کنید تا پرهیز های لازم را در این زمینه رعایت کند.
  • اگر کودکتان دارویی خاص مصرف می کند باید پرستارش را از این موضوع مطلع کنید و توضیحات لازم را درباره دوز دارو و پرهیز های غذایی به او اعلام کنید.
  • مطمئن شوید که پرستار کودکتان با کمک های اولیه آشنایی دارد چرا که در مواقعی ممکن است به دلیل شیطنت بچه، او مجبور شود از جعبه کمک های اولیه استفاده کند.
  • محل قرارگرفتن فیوز برق، کلید چرغ، کنتور گاز، جعبه کمک های اولیه و بخش هایی از خانه که ممکن است برای کودک خطرناک باشد را به پرستار نشان دهید و او را از این مکان های مطلع کنید.

هزینه پرستار در منزل

برای اطلاع از هزینه های حضور پرستار در محل اقامت شما می توانید به اپلیکیشن آوام چی مراجعه و پس از تکمیل اطلاعات شخصی، درخواست خود را ثبت کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با کارشناسان پشتیبانی ما تماس حاصل فرمایید.