لیست مراکز ام آر آی

یکی از آزمایش‌هایی که اغلب توسط پزشکان برای تشخیص هرچه بهتر بیماری تجویز می ‌شود، آزمایش ام آر آی است. امکان دارد بیمار قبل از انجام این آزمایش اندکی استرس بگیرد ولی جای نگرانی نیست، ما در این مقاله درباره ام آر آی و نکاتی که باید به آن توجه کنید توضیح خواهیم داد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید با شماره های 09107500969 و 09107500967 تماس گرفته تا کارشناسان ما شما را در این زمینه راهنمایی نمایند.

حال اینکه ام آر آی چیست، ام آر آی (MRI) که مخفف عبارت Magnetic resonance imaging است تصویرسازی تشدید مغناطیسی نامیده می‌شود، روشی پرتونگارانه در تصویربرداری تشخیصی پزشکی و دامپزشکی است که در دهه‌های اخیر بسیار فراگیر شده‌است و بر اساس رزنانس مغناطیسی هسته است.  به بیان ساده تر ام آر آی یا تصویر برداری با تشدید مغناطیسی، یکی از روش های پیشرفته تصویر برداری پزشکی است که در آن از یک میدان مغناطیسی به همراه امواج رادیویی برای ایجاد تصاویر دقیق از اعضای بدن استفاده می‌شود. با استفاده از این روش می توان تصویر بافت های درونی بدن را دید و از آن طریق مشکلات و بیماری های اعضاء بدن را تشخیص داد . در واقع ام آر آی روشی است که از خاصیت مغناطیسی بافت‌ها استفاده کرده و تولید تصویر می‌ کند. اصول پایهٔ ام آر آی  بر این اساس است که هسته‌های بعضی از عناصر، وقتی در میدان مغناطیسی قوی قرار می ‌گیرند، با نیروی مغناطیسی در یک راستا قرار می ‌گیرند.

یکی از نقاط تمایز این روش با سی تی اسکن در این است که در ام آر آی تصاویر بافت های نرم مانند غضروف، تاندون ها، لیگامان، عصب و رگ ها بسیار واضح و دقیق دیده می شوند و این روش تصویر برداری بخصوص برای تشخیص بیماری های این بافت ها مفید است . بنابراین از ام آر آی بیشتر در بررسی مشکلات بافت های نرم بدن استفاده شده در صورتی که سی تی اسکن بیشتر برای بررسی استخوان ها، ضایعات و آسیب های آن مفید است . همانطور که گفتیم امواج مورد استفاده در ام آر آی از جنس امواج رادیویی و مغناطیسی هستند که ضرری برای بدن ندارند. از این رو اگر اصول ایمنی رعایت شوند ام آر آی روش تصویربرداری بسیار ایمن و کم خطری است. سالانه حدود ۱۰ میلیون نفر ام آر آی انجام می دهند. انجام  ام آر آی کاملا بدون درد است و عارضه کوتاه مدت یا بلند مدت شناخته شده ای ندارد.

کاربرد های ام آر آی چیست

تصویربرداری MRI از بدن برای ارزیابی موارد زیر انجام می شود:

  • اندام های لگنی از جمله مثانه و اندام های تولید مثل مانند رحم و تخمدان در زنان و غده پروستات در مردان
  • اندام های قفسه سینه و شکم از جمله قلب، کبد، مجاری صفراوی، کلیه ها، طحال، روده، لوزالمعده و غدد فوق کلیوی
  • گره های لنفاوی
  • رگهای خونی مانند آنژیوگرافی MRI))

همینطور پزشکان از معاینه ام آی آر MRI برای کمک به تشخیص یا نظارت بر درمان بیماری های مختلف استفاده می کنند، بیماری هایی مانند تومورهای قفسه سینه، شکم یا لگن، بیماری های کبد مانند سیروز، و ناهنجاری های مجاری صفراوی و پانکراس، بیماری التهابی روده مانند بیماری کرون و کولیت اولسراتیو، مشکلات قلبی، مانند بیماری مادرزادی قلب، ناهنجاری عروق خونی و التهاب عروق (واسکولیت).

روش کار ام آر آی

دستگاه  ام آر آی یک محفظه استوانه ‌‌ای بزرگی است که به وسیله آهن‌ ربا احاطه شده‌ اند، وقتی بیمار در داخل دستگاه ام ‌آر آی دراز می ‌کشد میدان مغناطیسی موقتاً مولکول‌ های آب را در بدن هم ‌تراز می‌ کند. امواج رادیویی نیز باعث می ‌شود که این اتم‌ های هم ‌تراز سیگنال‌ های ضعیفی تولید کنند که برای ایجاد تصاویر ام‌ آر آی مورد استفاده قرار می ‌گیرد. همچنین دستگاه ام‌ آر آی می ‌تواند تصاویر سه ‌بعدی نیز ایجاد کند که از زوایای مختلفی قابل ‌مشاهده است.

یک نکته مهم که حتما باید به آن توجه شود  این است که، با توجه به اینکه ام آر آی از یک میدان مغناطیسی بسیار پرقدرت استفاده می کند، در صورتی که اشیاء فلزی در این میدان مغناطیسی قرار گیرند حرکت می کنند، بنابراین حرکت این اشیاء می تواند موجب صدمه رساندن به بیمار شود. از این رو در اطاق ام آر آی نباید هیچ جسم فلزی باشد، اگر بیمار وسیله فلزی با خود دارد باید آن را خارج از اطاق ام آر آی از خود جدا کند. ساعت، جواهرات و بعضی از قسمت های لباس ها فلزی هستند، اگر بیمار قبلا جراحی شده و از گیره های فلزی بر روی رگ های او استفاده کرده اند انجام ام آر آی برای وی خطرناک است چون گیره فلزی می تواند در میدان مغناطیسی ام آر آی حرکت کند. گلوله های فلزی یا ترکش در بدن بیمار هم می تواند همین مشکل را ایجاد کند. در کسانی که از سمعک استفاده می کنند و یا در کسانی که پیس میکر قلبی دارند امواج مغناطیس ام آر آی می تواند در کارکرد این دستگاه ها ایجاد اختلال کند.

انواع ام آر آی

  • ام آر آی مغز و نخاع
  • ام آر آی قلب و رگ های خونی
  • ام آر آی استخوان ها و مفاصل
  • ام آر آی شکم
  • ام آر آی سینه
  • ام آر آی لگن
  • ام آر آی ستون فقرات
  • و…

نوبت دهی اینترنتی مراکز ام آر آی

کسانی که نیاز به انجام ام آر آی دارند و نمی خواهند به طور حضوری برای گرفتن نوبت به مراکز مربوطه بروند به راحتی می توانند با مراجعه به سایت آوام چی و یا در اپلیکیشن آوام چی، در کمترین زمان ممکن و همینطور با مناسب ترین هزینه نوبت ام آر آی خود را رزرو کنند. شرکت آوام چی یکی از معتبر ترین شرکت های ارائه دهنده خدمات پزشکی درمانی می باشد، شما عزیزان می توانید از دیگر خدمات شرکت آوام چی همچون تست کرونا در منزل، ویزیت پزشک در منزل، پرستار در منزل، فیزیو تراپی در منزل، نوبت دهی مراکز تصویر برداری، نوبت دهی مراکز سی تی اسکن، نوبت دهی مراکز سونو گرافی  و… استفاده کنید. برای دریافت تمامی این خدمات کافی است به اپلیکیشن آوام چی مراجعه کرده و اطلاعات خود را در آن ثبت کرده تا در صورت نیاز خدمات مورد نظر خود را دریافت کنید.

تماس با پشتیبانی:  09107500969 (از 8 صبح تا 12 شب)

شماره ثابت :  22126218-021 ( تماس در وقت اداری)

لیست مراکز ام آر آی
     مرکز روماتیسم خ کارگر کوچه خسروی پلاک 70
      بیمارستان گاندی خیابان فاطمی غربی_کوچه خزان_ پلاک 11
            آرین شهرک غرب، تقاطع بلوار فرحزادی و دادمان
      بیمارستان آتیه                           …
            تریتا                           …
 بیمارستان سلامت فردا                          …
   منطقه 5 شهرداری                         …
ام آر آی بیمارستان کسری میدان آرژانتین- خیابان الوند- پلاک 23
     بیمارستان ساسان                        …
          توسکا چهارراه پاسداران- خیابان شهید کلاهدوز (دولت)- چهارراه دلبخواه- پلاک 81

خرید محصولات پوست و مو از فروشگاه آنلاین آوام چی

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]