لیست مراکز سونوگرافی

شرکت آوام چی برای راحتی شما عزیزان خدماتی مانند ارائه نوبت سونوگرافی در بهترین زمان و نزدیکترین مرکز تصویربرداری را ارائه می دهد و جهت گرفتن وقت می توانید به این مجموعه مراجعه نمایید. شلوغی مراکز تصویربرداری و گرفتن وقت ممکن است سختی هایی داشته باشد و زمان زیادی صرف شود تا برای گرفتن نوبت به مرکز تصویربرداری مراجعه نمایید. از طرفی گرفتن نوبت در مراکز تصویربرداری کار دشواری می باشد و گاهی اوقات باید در صف انتظار منتظر باشید تا نوبت شما جهت انجام آزمایش فرا برسد.

شما با گرفتن نوبت توسط شرکت آوام چی می توانید سر وقت به مرکز تصویربرداری برای انجام سونوگرافی مراجعه کرده و در کمترین زمان این آزمایش را انجام دهید. شرکت آوام چی لیست مراکز سونوگرافی را در اختیار شما عزیزان قرار می دهد تا بتوانید نزدیک ترین مرکز به محل زندگی خود را انتخاب نمایید. برخی از مراکز تصویربرداری تمامی خدمات از جمله سونوگرافی را انجام نمی دهند و شما باید به دیگر مراکز مراجعه نمایید. جهت گرفتن نوبت سونوگرافی می توانید وارد سامانه آوام چی شده و درخواست خود را ثبت نمایید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید با شماره های 09107500969 و 09107500967 تماس گرفته تا کارشناسان ما شما را در این زمینه راهنمایی نمایند.

لیست مراکز سونوگرافی در تهران

لیست مراکز سونوگرافی در تهران تحت قرارداد با شرکت آوام چی به شرح زیر می باشد:

نام مرکز شماره تماس آدرس
مرکز روماتیسم 88632332 خیابان کارگر – کوچه خسروی – پلاک 70
سهروردی 88743510 سهروردی شمالی – بین خیابان آپادانا و پالیزی – پایین تر از مسجد حجت
بیمارستان گاندی 88190788
آرین 66576824 – 66574654 خیابان فاطمی غربی – کوچه خزان – پلاک 11
تریتا
بیمارستان سلامت فردا
منطقه 5 شهرداری
بیمارستان آرمان
بیمارستان تهران
بیمارستان ساسان
بیمارستان پارسیان
تصویربرداری درمانگاه شهید نامجو 55542732 نازی آباد – خيابان شهيد رجایی – ايستگاه نان ماشينی
توسکا 74605 چهارراه پاسداران – خیابان شهید کلاهدوز (دولت) – چهارراه دلبخواه – پلاک 81

سونوگرافی چیست

سونوگرافی یکی از روش های تصویربرداری می باشد که به کمک امواج صوتی با فرکانس بالا انجام می شود که می توان اندام ها و ساختار داخل بدن را مشاهده کرد. با سونوگرافی می توان کارایی اندام هایی مانند کلیه ها، کبد، قلب و سایر اعضای بدن را مشاهده و ارزیابی کرد. مهمترین ویژگی سونوگرافی این است که می توان به کمک آن، جنین داخل رحم مادر را مشاهده کرد و هیچ کدام دیگر از روش های تصویربرداری مناسب این کار نمی باشد.

سونوگرافی با امواج صوتی با فرکانس بالا انجام می شود و هیچ آسیبی به جنین وارد نمی کند ولی دیگر روش های تصویربرداری با اشعه ایکس انجام می شود که کاملا برای جنین خطرناک می باشد. خانم های بارداری در طول دوران بارداری چندین بار آزمایش سونوگرافی را انجام می دهند تا جنین به طور سلامت به دنیا بیاید. همچنین به کمک سونوگرافی می توان تعیین جنسیت جنین را متوجه شد و این در سه ماه دوم بارداری امکان پذیر می باشد.

روش انجام سونوگرافی

سونوگرافی به کمک دستگاه های پزشکی انجام می شود و در این آزمایش از مبدل  که بر روی نواحی بدن گذاشته می شود و یک مانیتور که تصویر را داخل آن نشان می دهد، استفاده می شود. فرد مراجعه کننده بر روی یک تخت دراز می کشد و یک متخصص مبدل را بر روی نقاطی که لازم به انجام سونوگرافی می باشد می گذارد و آن جا به جا می کند تا تصویر مورد نظر به دست آید. قبل از آن یک ژل مخصوص بر روی ناحیه مورد نظر ریخته می شود و پس از گذاشتن پراپ بر روی بدن، داخل بدن در مانیتور نشان داده می شود.

آزمایش سونوگرافی بدون درد و ناراحتی می باشد و برای انجام آن تنها فقط پوست شما باید با دستگاه در ارتباط باشد. یعنی در ناحیه ای که قرار است آزمایش سونوگرافی انجام شود هیچ لباس نباید مانع انجام آزمایش شود و پزشک از شما می خواهد که لباس خود را کنار بزنید یا به طور کامل آن را در بیارید. در برخی از آزمایش های سونوگرافی لازم است که فرد به اندازه کافی آب بنوشد تا مثانه به طور کامل پر باشد.

قسمت های قابل سونوگرافی در بدن
  • سونوگرافی مربوط به کودکان
  • ماهیچه های اسکلتی، مفصل ها، عضلات و تاندون ها
  • سونوگرافی سینه، بافت سینه مانند گره های سینه، قفسه سینه، عروق، رگ های قلب و غیره
  • سونوگرافی شکم و سینه مانند کبد و کلیه
  • آزمایش های قبل از زایمان، جنین، وضعیت نوزاد و رحم در دوران بارداری
  • قسمت های کوچک بدن، گردن، تیروئید، نارسایی های مردانه و رگ های خونی

شما عزیزان می توانید جهت گرفتن نوبت برای انجام آزمایش سونوگرافی به شرکت آوام چی مراجعه نمایید و همچنین جهت استفاده از خدمات سونوگرافی در منزل می توانید وارد سامانه آوام چی شده و درخواست خود را ثبت نمایید. شما می توانید سوالات، نظرات و پیشنهادات خود را با ما در میان بگذارید و جهت مشاوره با کارشناسان ما تماس حاصل نمایید.

لیست مراکز سی تی اسکن

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]