آزمایش پاپ اسمیر

آزمایش پاپ اسمیر یکی از مهمترین تست های بانوان می باشد که به منظور تشخیص سرطان رحم انجام می شود و در این تست، نمونه ای از سلول های دهانه رحم گرفته می شود و بر روی آن ها آزمایش می شود و اگر سلول ها سرطانی بودند می توان به موقع برای درمان آن اقدام کرد. زمانی که بتوان به موقع این سرطان را تشخیص داد، سریع تر و راحت تر می توان آن را درمان کرد و خانم ها هر چند سال یک بار می توانند این آزمایش را انجام دهند.

تست پاپ اسمیر یک یک نوع غربالگری می باشد که اکثر بانوان فقط در زمان بارداری آن را انجام می دهند ولی این یک باور اشتباه می باشد و به طور منظم خانم های بین 21 تا 65 سال هر 3 یا 4 سال یک بار باید این آزمایش را انجام دهند و با این کار حتی می توان از بروز سرطان جلوگیری کرد. برای انجام این کار باید به یک متخصص زنان مراجعه و پزشک متخصص به کمک آزمایش پاپ اسمیر تشخیص می دهد که دهانه رحم در چه وضعیتی قرار دارد.

تماس با ما :

تماس با پشتیبانی: 7 – 09107500969 (از 8 صبح تا 12 شب)

شماره ثابت :  22126218-021 ( تماس در وقت اداری)

آزمایش پاپ اسمیر یک آزمایش بی خطر و مفید می باشد که می توان سلامت دهانه رحم را تضمین کند اما همیشه این آزمایش ها بدون خطا نیستند و ممکن است که آزمایش به شما نتیجه منفی کاذب دهد. نتیجه منفی کاذب به معنای اشتباه در انجام آزمایش نمی باشد و گاهی اوقات ممکن است تست گرفته شده نشان دهد که هیچ ناهنجاری وجود ندارد ولی در عوض سلول های غیر طبیعی وجود دارند. عواملی که باعث نتیجه منفی کاذب می شوند به شرح زیر می باشد:

  • کم بودن سلول های غیر طبیعی
  • خون یا سلول های التهابی مانع مشاهده سلول های غیر طبیعی شده است
  • کافی یا مناسب نبودن برداشت سلول ها

البته این موارد خیلی کم پیش می آید و اگر در یک آزمایش نتیجه به طور کامل مشخص نشود، در آزمایش های بعدی در صورت وجود ناهنجاری حتما قابل مشاهده می باشد.

آزمایش پاپ اسمیر در منزل

بسیاری از خانم ها این آزمایش را در بیمارستان ها انجام می دهند ولی این بار می توان این تست را منزل خود و بدون دردسر انجام دهید. در این روش یک فرد متخصص و مطمئن از طرف شرکت برای انجام این کار مامور می شود و در منزل شخص حضور پیدا می کند و تست را بر روی فرد انجام دهد. پس از آن نمونه گرفته شده را به آزمایشگاه منتقل می کند و پس از مشخص شدن نتیجه آن را به متقاضی اطلاع می دهند.

خانم هایی که به طور مرتب این آزمایش را انجام می دهند دیگر لازم نیست در بیمارستان ها حضور پیدا کنند و می توان در زمان کمتر و هزینه مناسب تری این تست را در منزل انجام داد. شرکت آوام چی خدمات آزمایش پاپ اسمیر در منزل را به بهترین شکل ارائه می دهد و جهت درخواست برای این تست می توانید اپلیکیشن آوام چی را در تلفن همراه خود نصب کرده و درخواست خود را به ثبت برسانید.

نتایج آزمایش پاپ اسمیر

در جواب آزمایش های پاپ اسمیر اگر مورد مشکوکی باشد حتما نشان داده می شود و در آزمایش سلول های مشکوک را هشدار می دهد. اگر نتیجه آزمایش نرمال باشد می توان گفت که تست شما منفی می باشد و جای نگرانی نیست و برای تست بعدی حتما اقدام کنید و توصیه می شود هر 3 یک بار این آزمایش را انجام دهید.

اگر در نتیجه آزمایش سلول های غیر طبیعی مشاهده شود به احتمال خیلی قوی می توان گفت نتیجه تست مثبت است ولی این به معنای سرطان دهانه رحم نمی باشد و گاهی اوقات این موارد پیش سرطان نامیده می شود که با اقدام به موقع می توان آن را درمان کرد. سرطان دهانه رحم چند سال طول می کشد تا به طور کامل رحم را درگیر کند و خوشبختانه با انجام به موقع آزمایش می توان از بروز آن جلوگیری کرد.

در صورت غیر طبیعی بودن آزمایش باید نوع سلول های شناسایی شده مورد بررسی قرار گیرد. در ادامه سلول هایی که شناسایی شده در سرطان دهنه رحم را برای شما شرح می دهیم تا بیشتر با آن آشنا شوید.

  • سلول های سنگ فرشی تغییر شکل یافته یا آتیپیکال با اهمیت نامشخص

این سلول ها در دهانه رحم رشد می کنند و شکل آن ها باریک و مسطح است و آزمایش پاپ اسمیر این سلول ها را کمی غیر طبیعی نشان می دهد ولی به وضوح وجود سلول های پیش سرطانی را تایید نمی کنند. با انجام آزمایش بر روی نمونه های گرفته شده، اگر ویروس پرخطری مشاهده نشود جای نگرانی نیست ولی اگر ویروسی دیده شود باید آزمایش های بیشتری انجام شود تا بتوان جواب قطعی در این زمینه داد.

  • ضایعات سنگ فرشی داخل اپی تلیال

این نوع سلول ها ممکن است سلول های پیش سرطانی باشند و اگر شکل، اندازه و سایر مشخصه های سلول نشان دهنده سلول های پیش سرطانی باشد، چندین سال طول می کشد تا به سرطان تبدیل شود ولی اگر تغییرات درجه بالا باشد احتمال این که ضایعه به سرطان تبدیل شود بالا می باشد.

  • سلول های گلاندولاز یا غده ای تغییر یافته

سلول های غده ای در دهانه رحم رشد می کنند و مخاط تولید می کنننده و ممکن اس کمی غیر طبیعی به نظر برسند و تشخیص سرطانی بودن آن ها بستگی به آزمایشات انجام شده دارد.

  • سلول های آدنوکارسینوم یا سرطان سلول سنگ فرشی

سلول های جمع آوری شده در پاپ اسمیر به شکل غیر طبیعی می باشد و پاتالوژیست می تواند وجود سرطان را تایید کند و این سرطان هایی در سطح واژن یا دهانه رحم وجود دارند. جهت مشخص شدن سرطان باید آزمایشات بیشتری انجام شود و پس از مثبت شدن نتیجه آزمایش، اقدامات درمانی برای آن صورت می گیرد.

شما می توانید جهت درخواست آزمایش پاپ اسمیر در منزل به اپلیکیشن آوام چی مراجعه کرده و درخواست خود را به ثبت برسانید. جهت راهنمایی بیشتر می توانید با کارشناسان ما تماس گرفته تا شما را در این زمینه راهنمایی نمایند و همچنین می توانید سوالات، نظرات و پیشنهادات خود را با ما در میان بگذارید.

آزمایش HPV

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]