آزمایش HPV

آیا میدانید آزمایش HPV را چگونه انجام میدهند؟

فونت معمولاً باعث رشد زگیل هایی روی پوست یا غشای مخاطی می شود. بیش از 100 نوع ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) وجود دارد. بعضی از انواع عفونت HPV باعث ایجاد زگیل می شوند و برخی حتی می توانند باعث ایجاد انواع مختلفی از سرطان شوند، اما بیشتر عفونت های HPV منجر به سرطان نمی شوند. در بعضی از انواع HPV های دستگاه تناسلی، می توانند باعث سرطان بخش پایینی رحم که به واژن وصل می شود (گردن رحم) شوند.

انواع دیگر سرطان ها از جمله سرطان های مقعد، آلت تناسلی، واژن، فرج و پشت گلو (دهان و حلق) با عفونت HPV مرتبط هستند. این عفونت ها اغلب از طریق رابطه جنسی یا از طریق تماس پوست به پوست دیگر منتقل می شوند. واکسن ها می توانند به محافظت در برابر گونه های HPV که به احتمال زیاد باعث ایجاد زگیل تناسلی یا سرطان گردن رحم می شوند، کمک کنند.

متاسفانه اکثر بیماران آلوده به عفونت HPV، اطلاعی از بیماری خود ندارند. اگرچه مکانیسم های دقیق انتقال ویروس از فردی به فرد دیگر هنوز شناخته نشده است اما معمولاً از راه تماس جنسی به خصوص تماس تناسلی یا مقعدی منتقل می گردد. البته احتمال انتقال ویروس از راه ارتباط دهانی تناسلی نیز امکان پذیر است، همچنین در افراد هموسکسوال نیز امکان انتقال وجود دارد. افراد مبتلا می توانند سال ها بدون علامت باشند و در این مدت، ویروس را به شریک جنسی خود منتقل کنند، ممکن است یک فرد بیش از یک ویروس HPV مبتلا شود. به صورت خیلی نادر امکان انتقال ویروس از مادر باردار مبتلا به نوزاد خود حین زایمان واژینال وجود دارد. در این مورد کودک می تواند مبتلا به پاپیلوس تنفسی (PRP)  گردد که د واقع زگیل داخل گلو رشد می کند.

آزمایش HPV در منزل

کاربران عزیز اگر شما یا عضوی از خانواده شما درگیر با این عفونت ویروسی می باشند و اگر قصد دارید آزمایش HPV دهید تا از وجود آن مطمئن شوید، آوام چی این امکان را برای شما فراهم کرده تا در منزل خود این آزمایش را انجام دهید! شما می توانید از طریق اپلیکیشن و وب سایت آوام چی درخواست آزمایش HPV در منزل را داشته باشید. پس از ثبت درخواست خود، خواهید دید که تکنیسین های ما در اسرع وقت در محل سکونت شما حاضر خواهند شد. پس به دست آمدن جواب آزمایش، برای شما ارسال خواهد شد. به این صورت دیگر نیازی به حضور شما در آزمایشگاه ها و حتی خارج از منزل خود نخواهد بود.

اگر هنوز اپلیکیشن آوام چی را برروی گوشی خود نصب نکرده اید پیشنهاد می کنیم تا از طریق لینک دانلود زیر این اپلیکیشن را دانلود کنید و از خدماتی همچون تست کرونا در منزل، آزمایش خون در منزل، پزشک در منزل، خدمات پزشکی در منزل، رادیولوژی در منزل، داروخانه آنلاین و… استفاده نمایید. آوام چی ارائه دهنده خدمات نوین پزشکی در ایران.

دانلود اپلیکیشن آوام چی

HPV چه علائمی دارد؟

بیشتر افراد مبتلا به عفونت ویروسی HPV بی علامت هستند و در صورت سالم بودن سیستم ایمنی، %90 موارد HPV از بدن مبتلایان پاک خواهد شد. تعدادی از انواع HPV تناسلی عامل ایجاد زگیل تناسلی می ‌شوند و تعدادی دیگر می ‌توانند سلول ‌های طبیعی را غیر طبیعی نموده و سبب سرطان شوند. انواع HPV که باعث زگیل تناسلی می‌شود با انواعی که سبب سرطان می ‌شود متفاوت است.

زگیل تناسلی به صورت توده‌ های کوچک مجزا ویا به هم متصل در نواحی تناسلی ایجاد می ‌گردد. این زگیل می ‌تواند کوچک و بزرگ، برجسته، مسطح یا شبیه گل کلم باشد. تشخیص زگیل بالینی بوده و با مشاهده با چشم هم می ‌توان آن را تشخیص داد. معمولاً طی چند هفته تا چند ماه پس از تماس جنسی فرد با فرد مبتلا در بدن فرد رشد می‌ کند. در صورت عدم درمان زگیل سه حالت رخ می‌ دهد، یا خود به خود حذف می ‌شود یا بدون تغییر می ‌ماند و یا در اندازه یا تعداد افزایش می ‌یابد. ولی باید توجه کرد، زگیل تبدیل به سرطان نمی ‌شود.

زگیل های رایج به صورت برجستگی های زمخت و برآمده ظاهر می شوند و معمولاً روی دست ها و انگشتان دست ایجاد می شوند. در بیشتر موارد، زگیلهای رایج کاملاً ناخوشایند هستند، اما می توانند دردناک یا مستعد جراحت یا خونریزی نیز باشند.

زگیل های کف پا رشد سخت و دانه دانه دارند و معمولاً روی پاشنه یا سینه پای شما ظاهر می شوند. این زگیل ها ممکن است باعث ناراحتی شوند.

زگیل های مسطح زخم های صاف و اندکی برآمده هستند. آنها می توانند در هر جایی ظاهر شوند، اما کودکان معمولاً آن ها را روی صورت خود داشته و مردان بیشتر آن ها را در قسمت ریش خود دارند. زنان بیشتر آنها را روی پاهای خود دارند.

سرطان سرویکس %7/99 با HPV همراهی دارد و متاسفانه معمولاً تا مراحل پیشرفته بدون علامت است و همچنین در مراحل پیشرفته بسیار سخت درمان می ‌شود. لذا مهم ترین مسئله در کنترل سرطان سرویکس، غربالگری منظم کلیه خانم‌ های واجد شرایط می‌ باشد. باید بدانید که سرطان سرویکس دومین سرطان شایع در میان زنان جهان است! سایر سرطان ‌ها که با درصد کمتری با ویروس HPV در ارتباط هستند عبارتند از سرطان مقعد، سرطان واژن و  سرطان اوروفارنکس.

اگر زگیل در ناحیه تناسلی پیدا شود، می ‌توان اصلاً درمان نکرد، اما روش ‌های درمانی متعددی دارویی و جراحی وجود دارند که در حال حاضر هیچکدام به دیگری برتری ندارد. در رابطه با سرطان دهانه رحم، اگر در غربالگری روتین، پاپ اسمیر غیر طبیعی وجود داشته باشد معمولاً در طول زمان خود به خود برطرف می‌ شود. لذا بر اساس راهنمایی بالینی موجود با پاپ اسمیر غیر طبیعی برخورد می ‌شود.

علل بروز عفونت ویروسی HPV

عفونت HPV زمانی ایجاد می شود که ویروس معمولاً از طریق بریدگی، سایش یا پارگی کوچک در پوست شما وارد بدن شما می شود. ویروس در درجه اول از طریق تماس پوست به پوست منتقل می شود. عفونت ویروسی HPV تناسلی از طریق مقاربت جنسی، رابطه جنسی مقعدی و سایر تماس های پوست به پوست در ناحیه دستگاه تناسلی ایجاد می شود. برخی از عفونت های HPV که منجر به زخم های دهان یا قسمت فوقانی دستگاه تنفسی می شوند از طریق رابطه جنسی دهانی ایجاد می شوند. اگر باردار هستید و مبتلا به عفونت HPV همراه با زگیل های تناسلی می باشید، ممکن است کودک شما به این عفونت مبتلا شود. به ندرت، عفونت ممکن است باعث رشد توده غیر سرطانی در حنجره کودک شود. زگیل ها واگیر هستند. آنها می توانند از طریق تماس مستقیم با یک زگیل گسترش یابند. زگیل ها این توانایی را دارند تا زمانی که شخصی چیزی را که قبلاً زگیل را لمس کرده است لمس کند نیز گسترش یابند.

خدمات تست کرونا در منزل با آوام چی

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]