امروزه اکثر شرکت‌های بیمه علاوه بر بیمه اصلی و پایه، بیمه تکمیلی هم به متقاضیان ارائه می‌دهند. این نوع بیمه همان‌طور که از نامش پیداست، تکمیل کننده بیمه پایه است و در مواقعی که هزینه‌های درمان یا جراحی زیاد است می‌توان به کمک آن مبلغ پرداختی را به مراتب کمتر کرد. به خصوص در بیماران خاص که به صورت مستمر نیاز به پرداخت هزینه‌های درمان دارند و این هزینه نیز گاهی سرسام‌آور است، نیاز به بیمه تکمیلی بیماران خاص احساس می‌شود.

شرکت‌های بیمه‌گذار زیادی در کشور فعالیت می‌کنند که هر کدام نیز ممکن است شرایط مربوط به خود را برای بیماران خاص در نظر بگیرند؛ اما اکثر این شرایط مشابه هم هستند.

انواع بیمه های تکمیلی و مراکز تحت پوشش آن‌ها

بیمه تکمیلی بیماران خاص

اگر فرد جزو بیمه‌شدگان شرکت‌های بیمه مانند تأمین اجتماعی، خدمات درمانی و … باشد و فرم بیمه تکمیلی نیز برای آن‌ها پر شده باشد، در صورتی که مبتلا به انواع بیماری های خاص شود، بیمه تکمیلی هزینه‌های درمان را تقبل می‌کند.

هر چند مقداری از هزینه‌های درمان توسط بیمه‌های پایه پرداخت می‌شود، اما معمولاً درصد پایینی از هزینه نیز زیاد است و بیمه تکمیلی می‌تواند در این مواقع جوابگوی نیاز فرد باشد. سقف بیمه تکمیلی برای هر بیماری با توجه به هزینه‌های آن مشخص می‌شود و در بیمه‌های مختلف ممکن است با هم تفاوت داشته باشند.

استفاده از بیمه تکمیلی برای افرادی که بیماری خاص ندارند، محدود است و در بازه زمانی خاص نیز به تعداد مشخص می‌توانند از آن بهره ببرند؛ اما بیماری های خاص دارای شرایطی هستند که باید دائم تحت درمان قرار بگیرند و بیمه تکمیلی این محدودیت را برای افراد با بیماری خاص در نظر نگرفته است تا مشکلی در پرداخت هزینه‌ها نداشته باشند.

شیمی‌درمانی در بیماران سرطانی گاهی اوقات هر ماه یا هر هفته ممکن است انجام گیرد و گاهی ده‌ها میلیون هزینه ‌برمی‌دارد. با توجه به این که سرطان یک بیماری خاص تلقی می‌شود استفاده از بیمه تکمیلی برای آن هزینه‌ها را بسیار کمتر و در حد رایگان می‌کند.

شرایط خارج شدن بیماران خاص در این شرایط و بحران کرونا ( آزمایش کرونا در منزل ) کار بسیار پر ریسک و خطرناکی می باشد به همین بسیار از خانواده ها که درگیر این شرایط هستند به دنبال استفاده از خدمات پزشکی در منزل با کمترین هزینه و بهترین کیفیت هستند از کجا این خدمات را تهیه نمایید؟

آوام چی ارائه کننده خدمات نوین پزشکی در منزل

شرایط استفاده از بیمه تکمیلی برای بیماران سرطانی و خاص

بیمه تکمیلی برای بیماران سرطانی نیز شرایط خاص خود را دارد. البته شرایطی برای بیمه شده نیز وجود دارد. معمولاً یکی از شرایطی که اکثر بیمه‌گذاران تعیین کرده‌اند، انجام آزمایش‌هایی است که نشان می‌دهد فرد بیماری خاصی ندارد؛ یعنی فرد باید قبل از ابتلا به بیماری‌هایی مانند سرطان و… تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار گرفته باشد.

بیمه تکمیلی معمولاً به صورت گروهی است ولی در سال‌های اخیر با رواج مشاغل آزاد نیاز به بیمه‌های فردی و خانوادگی افزایش یافته است و برخی از شرکت‌های بیمه، این خدمات را به صورت فردی نیز ارائه می‌دهند.

علاوه بر این برخی از این شرکت‌ها، برای بیمه تکمیلی افرادی را می‌پذیرند که بیماری‌های مادرزادی نداشته باشند و مشکلی از زمینه‌ای در آن‌ها وجود نداشته باشد.

برای بیمه‌های تکمیلی نیز یک دوره انتظار وجود دارد که باید به آن توجه شود. این دوره برای بیماری‌های مختلف و حتی بیماری های خاص مانند سرطان، شش ماه از تاریخ شروع اعتبار پوشش بیمه تکمیلی بیماری های خاص است. در این بازه زمانی بیمه‌گر تعهدی در پرداخت سرمایه برای درمان ندارد. از این رو فرد باید حداقل 6 ماه قبل، بیمه تکمیلی خود را شروع کرده باشد تا بتواند از آن بهره ببرد.

اگر بیمه شده هزینه‌های لازم یا اقساط بیمه را به موقع پرداخت نکند، بیمه‌گذار نیز وظیفه‌ای در قبال پرداخت هزینه‌های درمان ندارد و می‌تواند مانع از استفاده بیمه تکمیلی برای بیماران سرطانی و خاص شود.

علاوه بر موارد ذکر شده، سن بیمار نیز اهمیت دارد و بسته به شرکت بیمه‌گذار، ممکن است محدوده سنی 60، 70 یا 80 سال برای فرد در نظر گرفته شود. اگر فردی که متقاضی بیمه تکمیلی بیماران خاص است دارای محدوده سنی بالاتر باشد، احتمالاً شرکت‌های بیمه درصد حق بیمه را افزایش می‌دهند. به عنوان مثال بیمه تکمیلی سامان در سنین 80 تا 100 سال، 50 درصد حق بیمه را به مبلغ عادی آن اضافه می‌کند.

فرد تا زمانی می‌تواند از پوشش بیمه تکمیلی خود استفاده کند که زمان آن به پایان نرسیده باشد و فرد هزینه‌ها را به طور کامل پرداخت کرده باشد.

بیماری های خاص کدام بیماری‌ها هستند؟

هر فرد ممکن است در طول دوران زندگی خود به بیماری‌های مختلفی دچار شود که درجه سختی و آسیب متنوعی دارند. برخی از بیماری‌ها پس از درمان برطرف شده و برخی تا آخر عمر نیازمند درمان‌های هزینه بر و پی در پی هستند. بیماری های خاص در اصل به بیماری‌هایی گفته می‌شود که شرایط خاص مانند هزینه‌های بالای درمان، شیوع کم و صعب‌العلاج هستند.

بنیاد امور بیماری های خاص این امراض را تحت حمایت خود درمی‌آورد و تأمین هزینه‌های درمان را برای این گروه بیماران کمتر کرده است. ابتدا این نوع بیماری‌ها شامل تالاسمی، نارسایی کلیوی و هموفیلی می‌شد؛ اما امروزه بیماری سرطان، ام‌اس و ای بی نیز می‌شود؛ زیرا این بیماری‌ها نیز صعب‌العلاج هستند و هزینه‌های درمان آن‌ها بالاست.

شرکت‌های بیمه مختلف، بیمه تکمیلی خود را شامل بیماران خاص نیز می‌کنند و از این طریق می‌توان هزینه‌های ناشی از جراحی و درمان این بیماران را بسیار پایین آورد.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]