راه های انتقال زگیل تناسلی

در این مطلب قصد داریم تا راه های انتقال زگیل تناسلی را برای شما عزیزان شرح دهیم و اگر در معرض یکی از این راه های انتقال زگیل تناسلی بوده اید، باید سریعا برای آزمایش HPV اقدام نمایید. ویروسی که باعث به وجود آمدن زگیل تناسلی می شود، ویروس HPV می باشد که در خانم ها ممکن است باعث سرطان دهانه رحم شود و اگر به موقع آزمایشات HPV و پاپ اسمیر را انجام دهند، می توان از بروز این اتفاق جلوگیری کرد. شما عزیزان می توانید جهت انجام آزمایش HPV و آزمایش پاپ اسمیر در منزل، به شرکت آوام چی مراجعه نمایید و درخواست خود را در سامانه آوام چی به ثبت برسانید.

آزمایش زگیل تناسلی

آزمایش HPV در منزل: 700 هزار تومان

آزمایش پاپ اسمیر در منزل: 150 هزار تومان

آزمایش HPV و پاپ اسمیر در منزل: 815 هزار تومان

جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید با شماره های 09107500969 و 09107500967 تماس گرفته تا کارشناسان ما شما را در این زمینه راهنمایی نمایند.

شایع ترین راه های انتقال زگیل تناسلی

  • انتقال زگیل تناسلی از طریق رابطه جنسی

شایع ترین راه های انتقال زگیل تناسلی از طریق رابطه جنسی محافظت نشده می باشد که ممکن است هر دو طرف از ابتلا به این ویروس ناآگاه باشند و بعد از مدتی علائم آن نشان داده می شود. مهمترین عامل انتقال ویروس HPV که باعث به وجود آمدن زگیل تناسلی می شود، تماس پوست می باشد و در صورت داشتن رابطه جنسی، این ویروس به فرد سالم انتقال داده می شود. داشتن شرکای جنسی متفاوت می تواند باعث انتقال این ویروس از فردی به فرد دیگر شود و متاسفانه بسیاری از افراد از این بیماری آگاهی ندارند. حتی ویروس HPV از طریق دهان هم قابل انتقال می باشد و در صورت داشتن رابطه دهانی، این بیماری از طریق دهان منتقل می شود.

  • لباس زیر آلوده و تیغ آلوده

به هیچ وجه از لباس زیرهای دیگران استفاده نکنید و ویروس HPV از این طریق هم انتقال داده می شود. لباس های زیر جزء لباس های شخصی هر فردی محسوب می شود و به هیچ عنوان نباید به صورت اشتراکی استفاده شود. در صورتی که فرد ناقل به ویروس HPV مبتلا باشد، در صورت تماس لباس زیر با ناحیه تناسلی امکان دارد تا ویروس جذب لباس زیر شود و اگر فرد دیگری لباس را بپوشد، ویروس به آن انتقال پیدا کند. استفاده از تیغ های آلوده یا تیغ های مشترک هم باعث انتقال سریع ویروس HPV می شود و این گونه وسایل جزء وسایل شخصی فرد محسوب می شود نباید توسط افراد دیگر مورد استفاده قرار گیرد.

  • امکان انتقال زگیل تناسلی با رابطه محافظت شده

زگیل تناسلی از طریق رابطه جنسی محافظت شده (استفاده از کاندوم) قابل انتقال می باشد و زمانی که فرد پس از رابطه محافظت شده، پس از مدتی به این زگیل تناسلی مبتلا می شود باعث به وجود آمدن نگرانی هایی می شود. کاندوم فقط ناحیه تناسلی را در بر می گیرد و نواحی کناری آن امکان تماس پوست با فرد مقابل را دارد و همین باعث می شود تا نواحی کناری باعث به وجود آمدن زگیل تناسلی شود. این گونه نکات را باید همیشه به یاد داشته باشید و اگر قصد ازدواج دارید، شما و شریک زندگیتان باید حتما قبل از ازدواج این آزمایش ها را انجام دهید تا در ادامه زندگی دچار مشکل نشود.

سایر راه های انتقال زگیل تناسلی

  • زگیل تناسلی از طریق رابطه مقعدی و دهانی قابل انتقال می باشد.
  • انجام لیزر و اپیلاسیون در مکان های غیر بهداشتی امکان انتقال زگیل تناسلی را بالا می برد.
  • زگیل تناسلی هنگام زایمان ممکن است از مادر به فرزند انتقال داده شود.
  • دستکاری و کندن زگیل تناسلی امکان گسترش آن ها را بیشتر می کند.

علائم زگیل تناسلی

شاید اکثر افراد اطلاعی در مورد زگیل تناسلی نداشته باشند و حتی اطلاعی در مورد شکل آن نداشته باشند. زگیل تناسلی بر روی ناحیه تناسلی مردان و زنان به وجود می آید و حتی در زنان ممکن است در دهانه داخلی رحم هم رخ دهد و اگر به موقع برای درمان آن اقدام نشود باعث سرطان دهان رحم می شود. برای وجود زگیل تناسلی باید چندین مورد را بررسی کرد.

یکی از علائم وجود زگیل تناسلی، سوزش و خارش در ناحیه تناسلی می باشد و در صورتی که زائده های برآمده و غیر طبیعی بر روی ناحیه تناسلی خود مشاهده کردید، به هیچ عنوان آن را دستکاری یا نکنید و برای بررسی بیشتر به پزشک متخصص مراجعه کنید. از دیگر علائم زگیل تناسلی انسداد مجاری ادرار می باشد و در صورتی که احساس ناراحتی می کنید، به یک پزشک مراجعه نمایید و پس از انجام آزمایش می توان از نتیجه ان اطلاع پیدا کرد.

زگیل های تناسلی بر روی ناحیه تناسلی و نواحی کناری آن رخ می دهد و به صورت زائده های گوشتی و برآمده به صورت کوچک و بزرگ و پراکنده می باشد که با چشم قابل دید می باشد و تشخیص آن راحت است. برای اطلاع از مبتلا شدن به ویروس HPV که باعث به وجود آمدن زگیل تناسلی می شود، باید حتما آزمایش HPV را انجام دهید. در بانوان حدودا هر سه سال یک بار انجام آزمایش پاپ اسمیر اجباری می باشد و این آزمایش برای تشخیص ابتلا به سرطان دهانه رحم می باشد و خانم های 30 تا 65 سال باید این آزمایش را انجام دهند.

پیشگیری از ابتلا به زگیل تناسلی
  • نداشتن شرکای جنسی نداشتن رابطه پرخطر و ناسالم
  • عدم استفاده از تیغ برای زدن موهای زائد
  • عدم استفاده از لباس و وسایل شخصی دیگران
  • پرهیز از اپیلاسیون و لیزر در مراکز غیر بهداشتی

یکی دیگر از راه های پیشگیری از ابتلا به ویروس HPV و زگیل تناسلی، دریافت واکسن گارداسیل می باشد. واکسن گارداسیل می تواند از بروز اکثر ویروس HPV جلوگیری کند و این واکسن را می توان در نوجوانی و جوانی تزریق کرد. برای خرید واکسن گارداسیل می توانید به فروشگاه آنلاین آوام چی مراجعه نمایید و این واکسن را با قیمت مناسبی خریداری نمایید.

آزمایش زگیل تناسلی در منزل

شما می توانید آزمایش زگیل تناسلی یا همان آزمایش HPV و آزمایش پاپ اسمیر را در منزل و بدون مراجعه به مراکز درمانی انجام دهید. شرکت آوام چی با داشتن کادری باتجربه در این زمینه می تواند به شما کمک کند و جهت انجام این آزمایش فقط کافیست تا وارد سامانه آوام چی شده و درخواست خود را ثبت کنید. آوام چی برای ارائه خدمات راحت تر به متقاضیان خود اپلیکیشنی طراحی کرده است که می توانید آن را بر روی تلفن همراه خود نصب کرده و از خدمات آن بهره مند شوید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد آزمایش زگیل تناسلی می توانید از دیگر مقالات سایت بازدید نمایید و جهت مشاوره می توانید با کارشناسان ما تماس گرفته تا شما را در این زمینه راهنمایی نمایند.

خرید دارو از داروخانه آنلاین آوام چی

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]